کد خبر: 34055
تاریخ انتشار: شنبه, 01 ارديبهشت 1397 - 10:45

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دیدار فرماندار فامنین با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان

منبع : لیزنا
 فرماندار فامنین در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، عنوان کرد: عملکرد کتابخانه‌های عمومی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی قابل تقدیر است.
دیدار فرماندار فامنین با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، روح الله رسولی؛ رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فامنین از دیدار عاطفه زارعی؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با سیدمجید شماعی؛ فرماندار فامنین در فرمانداری این شهرستان خبر داد.

عاطفه زارعی؛ در این دیدار ضمن تقدیر از حمایت‌های فرمانداری از کتابخانه‌های عمومی، بیان داشت: کتابداری باید جامعه محور باشد تا تمامی اقشار جامعه با اشتیاق به کتابخانه‌های عمومی مراجعه کرده و کتابخانه‌ها با اقبال عمومی مواجه شوند.

وی با تاکید بر اهمیت ویژه فرهنگ، ادامه داد: خدمت رسانی به روستاهای فاقد کتابخانه و به ویژه روستاهای همجوار روستاهای دارای کتابخانه و برنامه‌ریزی برای اقشار مختلف چون زنان خانه‌دار و مراکز خاص از قبیل بیمارستان ها از جمله اهداف جامعه محوری است.

زارعی محور اصلی حرکت تمام جوامع پیشرفته را فرهنگ عنوان کرد و افزود: کتابخانه‌های عمومی برای بالا بردن سطح فرهنگ عمومی بخصوص مطالعه و کتابخوانی طرح‌های خلاقانه و مناسبی در دست انجام دارد. وی ر ابراز امیدواری کرد این حمایت ها استمرار داشته باشد.

در ادامه جلسه، سیدمجید شماعی؛ فرماندار فامنین به تاثیرگذاری کتابخانه‌های عمومی در بالا بردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه اشاره کرده و اظهار داشت: برگزاری برنامه‌های هدفمند و جذاب و تجلیل از اعضای کتابخانه به ویژه اعضای کودک نقش چشمگیری در ماندگاری اعضا در کتابخانه دارد و برای این منظور اهدای کتاب و سایر محصولات فرهنگی بسیار مناسب است.

 وی با اشاره به اینکه «تشکیل مرتب جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی کمک شایانی در زمینه ارتقای شاخص‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان داشته است»، از عملکرد کتابخانه‌های عمومی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تقدیر به عمل آورد.

لازم به ذکر است: در ابتدای این دیدار روح الله رسولی رییس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان فامنین گزارشی از برنامه‌های اجرا شده، فعالیت‌های فرهنگی، برنامه‌های سالجاری و وضعیت پروژه‌های عمرانی کتابخانه‌های ماماهان و روستای نگارخاتون ارائه کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: