کد خبر: 34059
تاریخ انتشار: شنبه, 01 ارديبهشت 1397 - 10:51

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست کتاب‌خوان با لهجه شاهرودی در سمنان

منبع : لیزنا
نشست کتاب‌خوان با لهجه بعدظهر ۲۷فروردین ماه امسال با حضورمسئولان، مدیرکل، معاون و کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، جمعی از کتابداران و فرهنگ دوستان شهرستان شاهرود در کتابخانه البرز برگزارشد.
نشست کتاب‌خوان با لهجه شاهرودی در سمنان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه ‌های عمومی سمنان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در این نشست ضمن بیان اینکه استقبال مردم از معرفی کتاب با گویش محلی بی نظیر است، گفت: لهجه ها و گویش های بومی و محلی استان سمنان ریشه در تاریخ کهن و ادبیات غنی مردم این خطه دارد که کمی مورد غفلت واقع شده است.

نورعلی غلامحسین نیا سماکوش افزود: با فعالیت فرهنگی می توان  فرهنگ گذشتگان را حفظ کرد و به نسل‌های آینده منتقل کرد.

وی با اشاره به این مطلب که برگزاری نشست کتاب‌خوان با لهجه و گویش بومی و محلی دراستان سمنان از نخستین گام های این اداره کل برای گسترش فرهنگ مطالعه و پویش و پویایی گویش ها و لهجه های بومی  است، گفت:برگزاری نشست کتاب‌خوان با گویش و لهجه‌های محلی  می تواند در جذب مخاطبان  به مطالعه و معرفی کتاب  تاثیر گذار باشد.

در ادامه رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان شاهرود گفت: هر تلاشی در زمینه گسترش فرهنگ مطالعه در جامعه ارج نهاده می شود.

سید ابراهیم موسوی افزود: کتابداران با حضور در بین اقشار مختلف مردم بخشی  مهمی  از رسالت خود  را در ترویج  فرهنگ مطالعه ایفا می کنند.

شایان ذکر است:اجرای سرود با و دکلمه با لهجه شاهرودی از جمله برنامه‌های نشست کتاب‌خوان با لهجه شاهرودی بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: