کد خبر: 34069
تاریخ انتشار: شنبه, 01 ارديبهشت 1397 - 14:45

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

در آستانه چهارمین سال برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان

بیش از۲۰۰ هزار کتاب در ۴۰ هزار نشست کتاب‌خوان معرفی شد

منبع : لیزنا
طرح ترویجی «نشست‌های کتاب‌خوان» در آستانه ورود به چهارمین سال اجرای خود، برگزاری قریب به ۴۰ هزار نشست با معرفی بیش از ۲۰۰ هزار نسخه کتاب را در کارنامه فعالیت‌های خود ثبت کرده است.
بیش از۲۰۰ هزار کتاب در ۴۰ هزار نشست کتاب‌خوان معرفی شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، «نشست کتاب‌خوان» عنوان طرحی است که به منظور به اشتراک گذاری کتاب‌های خوانده شده و با هدف ترویج، تبلیغ و ایجاد عادت به مطالعه در اقشار مختلف جامعه در قالب معرفی کتاب‌های مفید و کاربردی، ارتقاء و توانمند سازی کتابداران از طریق مطالعه و آشنایی با شیوه های استاندارد معرفی کتاب، با برگزاری اولین نشست خود در ۲۷ خردادماه ۹۴ با حضور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در تهران، آغاز شد.

این طرح که با مشارکت کتابداران، نویسندگان، اعضای کتابخانه های عمومی و سایر علاقمندان به کتاب همچنان در حال برگزاری است، تلاش دارد تا در فضایی صمیمی تجربیات مطالعاتی این افراد کتابخوان را برای سایر علاقمندان کتاب و کتابخوانی به اشتراک بگذارد؛ بر این اساس نشست‌های کتاب‌خوان در مدت زمان ۹۰ دقیقه با شرکت ۱۲ ارائه کننده برگزار می‌شود که هر یک در مدت زمات ۷ دقیقه به معرفی کتاب مورد نظر خود می‌پردازند.

طرح «نشست‌ کتاب‌خوان» از ابتدای سال ۹۴ که نخستین سال پایه‌ریزی و اجرای این طرح بود، در سطوح «عمومی (استانی و شهرستانی)»، «مدرسه‌ای» و «ویژه» برگزار شد که طی آن مقامات و مسئولین در کنار عموم مردم، به معرفی کتاب‌های مورد نظر خود پرداختند.

این طرح در سال ۹۵ ضمن استمرار نشست‌های کتاب‌خوان مدرسه‌ای، در سطوح «کتابخانه‌ای»، «تخصصی» و «پویش کتاب‌خوان مجازی» نیز برنامه ریزی شد و با مشارکت گسترده عمومی به اجرا درآمد.

نشست‌های  کتاب‌خوان در سال ۹۶ نیز ضمن استمرار نشست‌های کتابخانه‌ای و مدرسه‌ای، نشست های «اختصاصی» و «تخصصی شعر» را با همکاری موسسه شهر ادب معاصر مورد توجه قرار داد، که استان ها حسب تمایل و ظرفیت‌های موجود، به برگزاری نشست‌های تخصصی و ویژه نیز پرداختند و این طرح امروز پس از ۳ سال فعالیت، در آستانه ورود به چهارمین سال اجرای خود، برگزاری قریب به ۴۰ هزار نشست کتاب‌خوان و معرفی بیش از ۲۰۰ هزار نسخه کتاب را در کارنامه خود ثبت کرده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: