کد خبر: 34088
تاریخ انتشار: یکشنبه, 02 ارديبهشت 1397 - 10:44

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با امام جمعه قوچان

منبع : لیزنا
 مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در دیدار با امام جمعه قوچان گفت: نماز جمعه سنگر مستحکم نظام و رسانه‌ای سیاسی و فرهنگی بوده که می‌توان از این فرصت تبلیغی برای معرفی کتاب‌های خوب اقدام کرد.
دیدار مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با امام جمعه قوچان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، حجت‌الاسلام علی‌اکبر سبزیان در دیدار با امام‌جمعه قوچان اظهار داشت: نهاد کتابخانه‌های عمومی متولی کتاب و کتاب‌خوانی بوده و با همه امکانات نسبت به دیگر دستگاه‌های فرهنگی زمینه‌سازی انس مردم با کتاب را فراهم می‌کند.

وی نماز جمعه را یک رسانه دینی دانست که در میان همه رسانه‌های مکتوب، تصویری و مجازی تریبون قدرتمندی در بسیاری از عرصه‌ها و فرصت‌ها برای نظام و انقلاب است و تصریح کرد: نماز جمعه سنگر مستحکم نظام و رسانه‌ای سیاسی و فرهنگی بوده است که می‌توان از این فرصت تبلیغی برای معرفی کتاب‌های خوب اقدام کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی با اشاره به اینکه معرفی کتاب در خطبه‌های نماز جمعه می‌تواند فرهنگ کتاب‌خوانی را جا انداخته و مدیران دستگاه‌های اجرایی نیز به این امر توجه کنند، گفت: یکی از برنامه‌هایی که امسال در ماه مبارک رمضان می تواند مد نظر قرار گیرد منابر مبتنی بر کتاب خواهد بود.

سبزیان یادآور شد: مدیران کتابخانه‌های عمومی در شهرستان‌ها یا کارشناسان این حوزه می‌توانند با هماهنگی ائمه جمعه فرصتی را در نمازهای جمعه در اختیار بگیرند و اقدام به معرفی کتاب‌های مناسب کنند و از این فرصت برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه بهره ببرند.

وی از امام‌جمعه قوچان خواست تا هفتگی یا ماهانه نشست کتاب‌خوان با حضور روحانیون، مبلغین و ائمه جماعات این شهرستان به‌منظور معرفی کتاب برگزار کند و خاطرنشان کرد: حضور امام‌جمعه و مدیران ارشد شهرستانی در کتابخانه‌های عمومی و اختصاص زمانی به مطالعه در آن فضا می‌تواند به گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه کمک کند و جذب بیشتر افراد را به همراه آورد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی بابیان اینکه در اکثر شهرهای این استان انجمن خیرین کتابخانه ساز وجود دارد، گفت: متأسفانه قوچان فاقد این انجمن است که می‌طلبد اهمیت این موضوع تبیین و انجمن خیرین کتابخانه ساز در قوچان به‌منظور مشارکت بیشتر در این امر ایجاد شود.

حجت‌الاسلام محمدعلی دستجردی نیز در این دیدار اظهار داشت: با اشاره به اینکه ۶ هزار متر فضای مسقف مصلای نماز جمعه قوچان مکان مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی به‌ویژه مطالعه کتاب است، گفت: هر هفته در نماز جمعه این شهرستان نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود و به‌جای فروش، کتاب‌ها به امانت داده شده که میانگین ۳۰۰ کتاب امانت می‌رود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی قوچان با یادآوری این موضوع که در بحث کتاب غفلت شده و نقش‌آفرینی آن در زندگی بیان‌نشده است، تأکید کرد: اگر مقوله کتاب و کتاب‌خوانی تبلیغ می‌شد این‌گونه ذائقه تغییر پیدا نمی‌کرد و امروز در خوراک، پوشاک و حتی دیالوگ‌های زبانی تغییر دیده نمی‌شد.

دستجردی با تأکید بر اینکه این شهرستان جایگاه خوبی دارد و جای تلاش فراوان در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در آن هست، بیان کرد: گنجایش و ظرفیت فراوانی در مردم وجود داشته اما مقوله کتاب و کتاب‌خوانی معرفی نشده است که می‌توان باهمت کتاب را از غریبی درآورد.

وی یادآور شد: اگر به حوزه خیرین توجه شود می‌تواند سرمایه‌گذاری‌های خوبی در حوزه کتاب‌خوانی صورت داد و این غفلت صورت گرفته را جبران کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: