کد خبر: 34089
تاریخ انتشار: یکشنبه, 02 ارديبهشت 1397 - 10:45

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابخانه عمومی امیرکبیر کرمانشاه میزبان محفل شعر و ادب فارسی شد

منبع : لیزنا
 به مناسبت میلاد امام حسین (ع) و بزرگداشت سعدی شیرازی، محفل شعر و ادب فارسی با حضور شاعران مطرح کرمانشاهی، به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد.
کتابخانه عمومی امیرکبیر کرمانشاه میزبان محفل شعر و ادب فارسی شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه، به مناسبت روز بزرگداشت سعدی شیرازی، محفل شعر و ادب فارسی با حضور معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان؛ ابراهیم مرادی، عضو شورای اسلامی شهر؛ فرشید یوسفی، علی لیمویی، علی‌اشرف جلیلی از شاعران و نویسندگان برجسته و مطرح کرمانشاهی، ۳۱ فروردین‌ماه در سالن همایش‌های کتابخانه عمومی امیرکبیر برگزار شد.

معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، سعدی شیرازی را یکی از اسطوره‌های شعر و ادب فارسی دانست و گفت: در تقویم ملی ایرانیان اول اردیبهشت‌ماه، هم‌زمان با سالروز تولد شیخ اجل سعدی شیرازی که فرهنگوران او را به‌عنوان استاد سخن می‌شناسند، روز سعدی نام گرفته است.

خونسار در ادامه ضمن تقدیر از شاعران برای حضور در این نشست، آمادگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان را در برگزاری نشست‌های شعرخوانی و تحلیل و بررسی کتاب‌های شاعران برجسته کرمانشاهی اعلام کرد.

در ادامه ابراهیم مرادی، عضو شورای اسلامی شهر کرمانشاه در این جلسه عنوان کرد: ما در شهرداری کرمانشاه در خدمت شاعران، نویسندگان و فرهنگ دوستان کرمانشاهی هستیم و با توجه به پایین بودن بودجه‌های فرهنگی در شهرها سعی داریم در سال ۹۷ این بودجه را افزایش دهیم.

وی در ادامه به برنامه‌های مشترک شهرداری کرمانشاه و اداره کل کتابخانه‌های عمومی در سال ۹۶ اشاره داشت و گفت: بر آنیم در سال ۹۷ با همکاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی این استان، برنامه‌های مشترک بیشتری در حوزه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهر کرمانشاه داشته باشیم.

در ادامه فرشید یوسفی، علی لیمویی، ایرج هندی، علی‌اشرف جلیلی، میرزایی و خسروی، شاعران مطرح و شناخته‌شده کرمانشاهی به شعرخوانی پرداختند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: