کد خبر: 34127
تاریخ انتشار: دوشنبه, 03 ارديبهشت 1397 - 15:19

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان با کتابداران فامنین

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با کتابداران و مسئولان کتابخانه‌های عمومی شهرستان فامنین دیدار و گفتگو کرد.
دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان با کتابداران فامنین

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی همدان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با کتابداران و مسئولان کتابخانه‌های عمومی شهرستان فامنین دیدار و گفتگو کرد. زارعی در این دیدار ضمن تبریک سال جدید و تقدیر از همکاران شهرستان اظهار داشت: بازاریابی فرهنگی، جامعه‌محوری، مشتری مداری و وجدان کاری باید سرلوحه کار کتابداران قرار گیرد تا اثر ماندگار فرهنگ و ایجاد عادت‌های فرهنگی را در جامعه شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه «حمایت از ایده‌های خلاقانه در کتابخانه‌ها نقش بسزایی در ایجاد فرهنگ کتاب و کتابخوانی خواهد داشت»، اضافه کرد: همفکری در مدیریت کتابخانه‌ها در افزایش کارایی این مرکز فرهنگی نقش چشمگیری دارد.

زارعی بر لزوم برنامه‌ریزی در کتابخانه‌ها به‌ویژه کتابخانه‌های روستایی تأکید کرد و تشکیل کمیته انتخاب کتاب برای غنا بخشیدن به منابع کتابخانه، خودارزیابی کتابخانه‌ها، شناسایی نقاط قوت و ضعف، جذب خیرین، طرح‌های خلاقانه و آموزش جامعه هدف را ازجمله نیازهای کتابخانه‌های عمومی برای تأثیرگذاری بر جامعه دانست.

در ابتدای این دیدار نیز روح‌الله رسولی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان، گزارشی از عملکرد کتابخانه‌های عمومی شهرستان در یک سال گذشته ارائه کرد. وی تصریح کرد: برنامه‌های فرهنگی در کوتاه‌مدت به نتیجه نمی‌رسد؛ بنابراین پایه تمامی فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی، برنامه‌ریزی عملیاتی سالانه برای رسیدن به شاخص‌های مدنظر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است.

در ادامه کتابداران و مسئولین کتابخانه‌های عمومی شهرستان گزارش کوتاهی از کارهای انجام‌شده در سال ۹۶ ارائه کرده و به مسائل و نیازهای کتابخانه‌های تحت مدیرت خود در حوزه‌های مختلف ازجمله منابع، تجهیزات و ساختمان پرداختند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: