کد خبر: 34131
تاریخ انتشار: دوشنبه, 03 ارديبهشت 1397 - 15:26

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

خرید بیش از ۱۵ هزار جلد کتاب از ناشران بومی کردستان در سال ۹۶

منبع : لیزنا
 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان از خرید بیش از ۱۵ هزار جلد کتاب از ناشران بومی استان در سال ۹۶ خبر داد.
خرید بیش از ۱۵ هزار جلد کتاب از ناشران بومی کردستان در سال ۹۶

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کردستان، اسماعیل احمدی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اعلام این خبر گفت: در سال ۱۳۹۶، ۱۵ هزار و ۱۲۵ جلد کتاب از ناشران بومی استان خریداری شد. از این میزان ۱۶۷ عنوان از منابع اهل سنت و کتاب‌هایی با موضوعات کُردی ازجمله شعر و ادبیات بود.

وی هدف از این کار را افزایش منابع کتابخانه‌ها، حمایت از نشر کتاب در استان و تشویق نویسندگان بومی به تألیف کتاب‌های باکیفیت و ماندگار دانست و گفت: کتاب‌های خریداری‌شده از ناشران بومی در میان کتابخانه‌های عمومی نهادی و مشارکتی مناطق شهری و روستایی استان توزیع شد تا در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد.

احمدی اضافه کرد: خرید کتاب از نویسندگان و ناشران بومی استان از خرداد سال ۹۲ به‌صورت ویژه در دستور کار کتابخانه‌های عمومی استان قرار گرفت و در این مدت کتاب‌های زیادی با موضوعات مختلف از ناشران خریداری شده است. همچنین در سال گذشته ۳۰ هزار و ۶۰ نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا شد. در حال حاضر ۷۰۰ هزار عنوان کتاب در یک‌میلیون نسخه با موضوعات مختلف در کتابخانه‌های عمومی نهادی و مشارکتی استان موجود است؛ بر اساس استانداردهای موجود باید به ازای هر فرد، چهار کتاب در کتابخانه‌ها موجود باشد درحالی‌که در استان به ازای هر ۲ نفر یک کتاب موجود است.

احمدی از مردم و خیرین استان کردستان درخواست کرد که از طریق اهدای کتاب، کتابخانه‌ها را در زمینه افزایش منابع یاری رسانند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: