کد خبر: 34132
تاریخ انتشار: دوشنبه, 03 ارديبهشت 1397 - 15:27

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست نقد و بررسی کتاب «او بود و من نبودم» در سمنان برگزار شد

منبع : لیزنا
 در راستای ترویج فرهنگ مطالعه، نشست نقد کتاب «او بود و من نبودم» نوشته طیبه شاهب در کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) سمنان برگزار شد.
نشست نقد و بررسی کتاب «او بود و من نبودم» در سمنان برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سمنان، نشست نقد کتاب «او بود و من نبودم» به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سمنان و با حضور معاون مدیرکل، کارشناس فرهنگی، کارشناس منابع اداره کل کتابخانه‌های عمومی سمنان و جمعی از کتابداران و فرهنگ دوستان در کتابخانه عمومی امام خمینی (ره) سمنان برگزار شد.

سعید دهقانلو، معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، برگزاری جلسات معرفی و نقد و بررسی کتاب را از اهم برنامه‌های اداره کل دانست و گفت: نقد کتاب برای خواننده و نویسنده مؤثر است و ضمن تنویر افکار نویسنده تأثیر بسزایی در توسعه فرهنگ کتابخوانی دارد.

در ادامه قاسم رئوفی، کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در خصوص این کتاب گفت: «او بود و من نبودم» از لحاظ انسجام، نوع قلم و نگارش بسیار قوی است؛ انتخاب فونت مناسب و به‌کارگیری توصیف‌های زیبا از دیگر نقاط قوت این کتاب محسوب می‌شود. شیوه نگارش این کتاب به‌نوعی است که خواننده در این اثر  با دو شیوه روایت سبک زندگی سنتی و مدرن روبه‌رو می‌شود. روایت سبک زندگی سنتی بسیار گیراتر و شیواتر است. علاوه بر این تکرار تصویرسازی با باران و برف در این اثر خسته‌کننده بود.

در ادامه   عاطفه شمس‌الدین، منتقد بیان کرد: این کتاب به‌عنوان اولین اثر طیبه شاهب، دارای نقاط قوت بسیاری است؛ برخی داستان‌های این اثر همچون «حلیمه» به لحاظ محتوایی بسیار غنی است. علاوه بر این استفاده از توصیفات موشکافانه از دیگر نقاط قوت این کتاب است. داشتن اشتباهات نگارشی، تناقضات جزئی واصل بی‌طرفی در برخی از داستان‌ها از نقاط ضعف این کتاب است.

در ادامه ندا آزاد بخت، عضو انجمن نقد ادبی با تقدیر از نویسنده اثر، نبود گره داستانی برای جذب مخاطب در برخی از داستان‌های کتاب را نقطه‌ضعف این اثر دانست. عروجی، از دیگر اعضای انجمن نقد ادبی نیز ایجاد فضای گزارش گونه در برخی از داستان‌ها مانع از انتقال مفاهیم و مطالب جدید دانست.

در ادامه طیبه شاهب، نویسنده کتاب با معرفی اثر خود اظهار داشت: داستان‌های این کتاب برگزیده و منتخبی از سی داستان کوتاه است که در طول زمان به نگارش درآمده است. در چاپ بعدی این کتاب اصلاحات لازم انجام خواهد شد تا بر کیفیت کار افزوده شود.

در خاتمه با اهدای لوح سپاس از طیبه شاهب، نویسنده کتاب و عاطفه شمس‌الدین منتقد حاضر در نشست تقدیر شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: