کد خبر: 34134
تاریخ انتشار: دوشنبه, 03 ارديبهشت 1397 - 15:30

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دومین کتابخانه سیار مشهد در خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود

منبع : لیزنا
 محمدحسین روشنک، مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز مشهد مقدس از همراهی این انجمن برای راه‌اندازی کتابخانه سیار در این شهر خبر داد.
دومین کتابخانه سیار مشهد در خراسان رضوی راه‌اندازی می‌شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، محمدحسین روشنک، مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز مشهد در جلسه دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی از همراهی این انجمن برای راه‌اندازی کتابخانه سیار در مشهد مقدس خبر داد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در این جلسه با اشاره به سابقه دیرین خدمت در حوزه سازندگی و فرهنگی مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز مشهد گفت: کسانی که در ایام دفاع مقدس آبرو گذاشته‌اند، برکت و مایه اعتبار و اعتلای امروز جامعه ما هستند و ورود آن‌ها به حوزه فرهنگی و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی باعث دلگرمی است.

وی با اشاره به مشکلات حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در استان و شهر مشهد،‌ بیان کرد: ایجاد کتابخانه روستایی و کتابخانه سیار از نیازهای استان است؛ در سطح شهر مشهد کتابخانه‌ها به‌صورت متوازن جانمایی نشده و این امر نیاز به کتابخانه سیار را در این شهر ضروری کرده است.

محمدحسین روشنک، مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز مشهد مقدس نیز در این جلسه گفت: به لحاظ تبلیغاتی فضای عمومی برای جلب  کمک‌های خیرین فراهم نیست؛ من زاده روستا هستم و به همین خاطر نیازهای مناطق محروم را به‌خوبی درک می‌کنم؛ تلاش ما بر رفع محرومیت‌ها در مناطق روستایی معطوف است.

روشنک از اعلام آمادگی انجمن خیرین کتابخانه ساز مشهد برای راه‌اندازی دومین کتابخانه سیار در این شهرستان خبر داد و گفت: نیاز به کتابخانه سیار در مشهد در انجمن خیرین این شهر موردبررسی قرارگرفته و انشاالله هر چه زودتر برای راه‌اندازی این کتابخانه اقدام می‌کنیم.

شایان‌ذکر است بزرگ‌ترین کتابخانه سیار کانتینری کشور به‌عنوان اولین کتابخانه سیار مشهد مقدس در ایام‌الله دهه فجر سال ۹۴ افتتاح شد و در حال حاضر در ۵ روستای پرجمعیت حاشیه شهر مشهد به ارائه خدمات کتابخانه‌ای می‌پردازد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: