کد خبر: 34136
تاریخ انتشار: دوشنبه, 03 ارديبهشت 1397 - 15:33

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری بیش از ۵ هزار برنامه فرهنگی در استان آذربایجان شرقی در سال ۹۶

منبع : لیزنا
 رحمان ابراهیمی، معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی از برگزاری بیش از ۵ هزار برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی استان در سال ۹۶ خبر داد.
برگزاری بیش از ۵ هزار برنامه فرهنگی در استان آذربایجان شرقی در سال ۹۶

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی، رحمان ابراهیمی، معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری­ های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان با بیان اینکه فعالیت‌های اجتماعی به‌ویژه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از مأموریت‌های اصلی کتابخانه‌های عمومی است، گفت: در سال ۱۳۹۶ بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۱۲۳۷ نشست کتاب‌خوان اعم از نشست‌های کتابخانه‌ای، مدرسه‌ای، تخصصی و ویژه در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شده است.

ابراهیمی برگزاری ۵۲۹ مسابقه فرهنگی (کتابخوانی، نقاشی، نویسندگی، خاطره‌نویسی و ...)، ۷۶ جلسه نقد و بررسی و رونمایی کتاب، ۶۰۴ جلسه جمع خوانی کتاب، ۶۸۶ برنامه قصه‌گویی، ۶۹۷ نمایشگاه موضوعی و مناسبتی کتاب و ۵۰۳ برنامه مناسبتی و خلاقانه را از دیگر فعالیت‌های ترویجی در کتابخانه‌های عمومی استان برشمرد.

وی افزود: جنبه دیگری از فعالیت‌های ترویجی کتابخانه‌ها، برنامه‌های آموزشی برای مردم جامعه است که اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی در راستای حصول به این هدف گام‌های مؤثری برداشته است که از آن جمله می‌توان به برگزاری ۱۰۴ جلسه آموزشی ۴ ساعته «مهارت‌های زندگی» با همکاری جهاد دانشگاهی و استانداری آذربایجان شرقی اشاره کرد. مهم‌ترین هدف برگزاری این دوره‌ها ارتقای توانمندی خانواده‌ها در راستای کاهش آثار آسیب‌های اجتماعی بوده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: