کد خبر: 34139
تاریخ انتشار: دوشنبه, 03 ارديبهشت 1397 - 15:37

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی پاسارگاد استان فارس برگزار شد

منبع : لیزنا
 جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان پاسارگاد با هدف تعیین تکلیف کتابخانه عمومی شهر تاریخی مادرسلیمان و توسعه کتابخانه سعادت شهر تشکیل جلسه داد.
جلسه انجمن کتابخانه های عمومی پاسارگاد استان فارس برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس، روح الله منوچهری در نخستین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان پاسارگاد، با بیان اینکه مهم ترین دغدغه شهرستان پاسارگاد تعیین وضعیت کتابخانه عمومی شهر مادر سلیمان است، عنوان کرد: ایجاد کتابخانه در شهرهای بدون کتابخانه برنامه اصلی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس در سال جاری است که با جدیت دنبال می شود. این در حالی است در سطح استان فارس ۲۰ شهر و نزدیک به ۲۰۰ روستای واجد شرایط بدون کتابخانه وجود دارد و شهر تاریخی مادر سلیمان یکی از این شهرهاست.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس با بیان اینکه درخصوص کتابخانه شهر مادرسلیمان با بانک پاسارگاد وارد مذاکره شده ایم، یادآور شد: ضروری است مسئولان شهرستان هرچه زودتر مشکل زمین کتابخانه عمومی مادرسلیمان را حل کنند. این زمین برای تملک و شروع عملیات ساخت، به ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز دارد که نیاز است مسئولان در این باره هرچه سریع تر اقدام نمایند.

منوچهری همچنین در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان پاسارگاد تنها دو کتابخانه دارد که این میزان جوابگوی نیاز مردم نیست، به ضرورت توسعه کتابخانه عمومی شهید خبازی اشاره و عنوان کرد: این کتابخانه که به نوعی کتابخانه مرکزی شهرستان پاسارگاد است در حال حاضر شرایط مطلوبی ندارد و باید توسعه یابد.

فرماندار شهرستان پاسارگاد نیز در ادامه با تصریح اینکه پاسارگاد به عنوان شهرستان برخوردار شناخته شده است، اما در بسیاری امکانات ضعیف است، بیان کرد: وضعیت و زیرساخت های فرهنگی در این شهر مطلوب نیست و این شایسته شهرستان پاسارگاد با این سابقه فرهنگی و شهرت جهانی نیست. لذا باید درخصوص ایجاد و تقویت کتابخانه در شهرستان اهتمام جدی داشت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: