کد خبر: 34155
تاریخ انتشار: سه شنبه, 04 ارديبهشت 1397 - 14:50

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

​دیدار رییس کتابخانه ملی جمهوری چک از کتابخانه و موزه ملی ملک

منبع : لیزنا
رییس کتابخانه ملی جمهوری چک روز سه‌شنبه، 4 اردیبهشت از کتابخانه و موزه ملی ملک بازدید کرد.
​دیدار رییس کتابخانه ملی جمهوری چک از کتابخانه و موزه ملی ملک

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، رییس کتابخانه ملی جمهوری چک در بازدید از کتابخانه و موزه ملی ملک، با بیان شگفتی از تاثیرهای فرهنگی پدیده دیرینه وقف در تاریخ اسلام و ایران یادآور شد: امیدوارم زمینه همکاری‌های بیش‌ترین میان کتابخانه ملی جمهوری چک با بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران و یکی از شش کتابخانه بزرگ کشور در گستره نسخه‌های خطی فراهم شود.

مارتین کوکاندا رییس کتابخانه ملی جمهوری چک، در این بازدید که روز سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1397 خورشیدی از تالارهای موزه‌ای و کتابخانه‌ای این گنجینه بزرگ تاریخی انجام گرفت، با اشاره به جذابیت و گوناگونی گنجینه آثار موزه، همچنین گستردگی مجموعه نسخه‌های خطی افزود: خدمات‌رسانی روزآمد به پژوهشگران از مهم‌ترین اولویت‌های کتابخانه‌ها در جهان به شمار می‌آید. آنگونه که از توضیحات کتاب‌داران و کارشناسان کتابخانه و موزه ملی ملک آگاهی یافتم، این مجموعه با بهره‌گیری از گنجینه‌ای بزرگ از نسخه‌های خطی توانسته است خدماتی گوناگون به پژوهشگران ایرانی و غیر ایرانی ارایه دهد.

مارتین کوکاندا همچنین بهره‌گیری از تصویرهای نگارگری‌ها، تذهیب‌ها و خوش‌نویسی‌های موجود در گنجینه نسخه‌های خطی کتابخانه و موزه ملی ملک را در طراحی داخلی ساختمان به ویژه ورودی‌های تالارهای کتابخانه، شیوه‌ای نو در شناسایی و تبلیغ جلوه‌های روزآمد فرهنگی نسخه‌های خطی در جامعه امروز برشمرد و افزود: این جلوه‌های زیبا نگارگری‌ها، تذهیب‌ها و خوش‌نویسی‌ها که بر درهای ورودی تالارها و دیوارهای ساختمان نقش بسته است، فرصتی جذاب برای آشنایی مخاطبان و مراجعه‌کنندگان با بخش‌های نادیده فرهنگ این سرزمین به شمار می‌آید.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: