کد خبر: 34164
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 05 ارديبهشت 1397 - 09:38

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز استان فارس برگزار شد

منبع : لیزنا
نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز در سال ۹۷ به ریاست فرماندار شیراز برگزار شد.
جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز استان فارس برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز در سال ۹۷، سوم اردیبهشت‌ماه به ریاست فرماندار و با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس و سایر اعضا در فرمانداری شیراز برگزار شد. پیگیری زمین کتابخانه مرکزی شیراز، توجه به وضعیت کتاب‌خوانی در روستاها، واگذاری ساختمان اداره کل کتابخانه‌های عمومی از سوی شهرداری، پیگیری بازسازی کتابخانه عمومی آیت‌الله شهید دستغیب، بررسی وضعیت پرداخت نیم درصد کتابخانه‌های عمومی شیراز از سوی شهرداری و برگزاری مسابقه کتابخوانی استانی با موضوع ترویج فرهنگ مسجد ازجمله مباحث مطرح‌شده در این جلسه بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در این دیدار با اشاره به روند مطلوب بازسازی کتابخانه دستغیب از تمامی اعضای شورای بازسازی این کتابخانه قدردانی کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌ها بر آن بود که شورای بازسازی کتابخانه عمومی شهید دستغیب، پس از بررسی‌های لازم نقشه‌های بازسازی این کتابخانه را در سه محور سازه، معماری و تأسیسات ارائه دهد؛ خوشبختانه در حال حاضر نقشه آماده و به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ارسال شده است. کتابخانه شهید دستغیب، قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی فارس است و ضمن اینکه ساختمان آن ارزش بسیاری دارد، منابع و نشریات منحصربه‌فردی نیز در آن وجود دارد.

وی خواستار همکاری شهرداری در تحویل ساختمان اداری شد و تصریح کرد: با توجه به نظر واقف، ساختمان کتابخانه عمومی رئیسی اردکانی باید به‌صورت کامل در اختیار کتابخانه باشد؛ لذا ضروری است که شهرداری هرچه سریع‌تر ساختمان توافق شده را در اختیار این اداره کل قرار دهد.

منوچهری همچنین از برگزاری مسابقه کتابخوانی با همکاری ناحیه بسیج سپاه بقیه‌الله با محوریت ترویج فرهنگ مسجد خبر داد.

حیدر عالیشوندی، فرماندار شهرستان شیراز نیز در ادامه با اشاره به اقدامات اثرگذار انجمن کتابخانه‌های عمومی در سال گذشته،‌ بیان کرد: جلسات انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز به‌منظور بررسی و رفع مشکلات کتابخانه‌های این شهرستان، در سال جاری نیز با جدیت دنبال خواهد شد.

وی با استقبال از برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی در استان، اظهار داشت: از سال گذشته سپاه ناحیه بقیه‌الله (عج) اقدام ارزشمندی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی از طریق توجه هرچه بیشتر به مساجد و راه‌های جذب حداکثری افراد به مساجد آغاز کرد که با موفقیت روبه‌رو شد. برگزاری  مسابقه کتاب‌خوانی با همین موضوع نیز اقدام تأثیرگذار دیگری است که لازم است با تفاهم و همکاری آموزش‌وپرورش، اداره کل کتابخانه‌های عمومی  و سپاه انجام شود.

گفتنی است در پایان این جلسه با اهدای لوح سپاس، از فعالیت‌های اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان شیراز تقدیر شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: