کد خبر: 34484
تاریخ انتشار: سه شنبه, 25 ارديبهشت 1397 - 09:25

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کمک خیر کرمانی به کتابخانه ترابی موسوی زنگی‌آباد

منبع : لیزنا
خیر کتابخانه ساز کرمانی در اقدامی خیرخواهانه مبلغ ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال به کتابخانه عمومی ترابی موسوی زنگی‌آباد اهدا کرد.
کمک خیر کرمانی به کتابخانه ترابی موسوی زنگی‌آباد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمان، محمدجواد حسین زاده، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با تقدیر از این اقدام خیرخواهانه گفت: مصطفی ترابی موسوی، مؤسس کتابخانه ترابی موسوی و عضو انجمن خیرین کتابخانه ساز کرمان با هدف حمایت و تقویت کتابخانه برای جذب جوانان و نوجوانان به این نهاد فرهنگی و افزایش علاقه‌مندی به مطالعه و بالا بردن سطح آگاهی و سلامت جامعه، مبلغ ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال به کتابخانه و مجتمع فرهنگی و هنری ترابی موسوی کمک کرد.

وی گفت: کتابخانه سازی و کمک به این مراکز فرهنگی مصداق صدقه جاریه و باقیات‌الصالحات است که خیر از برکات آن در دنیا و آخرت بهره‌مند می‌شود.

حسین‌زاده خاطرنشان کرد: استان کرمان از استان‌های پیشرو در ساخت‌وساز کتابخانه‌های عمومی توسط خیرین است. تاکنون بیش از ۳۰ باب کتابخانه در استان با ۱۷ هزار مترمربع فضای کتابخانه‌ای با مشارکت خیرین ساخته شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص تبدیل مطالعه به فرهنگی عمومی گفت: یکی از راهکارهای مهم برای تحقق این هدف استفاده از مشارکت خیرین در حوزه‌های مختلف اعم از ساخت و تجهیز کتابخانه‌ها و استفاده از نظریات مثبت و سازنده آنان در حوزه‌های فرهنگی است.

شایان‌ذکر است کتابخانه عمومی ترابی موسوی واقع در شهر زنگی‌آباد در ۱۷ کیلومتری شمال کرمان واقع شده است. بنای این کتابخانه با دو هزار مترمربع زیربنا، در سه‌طبقه به همت خیر کتابخانه ساز حاج سید مصطفی ترابی موسوی در سال ۱۳۷۷ تأسیس شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: