نخستین دوره آموزشی « آشنایی با نسخ خطی، سربی و سنگی» در چهارمحال و بختیاری

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری، نخستین دوره آموزشی «آشنایی با نسخ خطی، سربی و سنگی» ویژه تعدادی از کارکنان کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه در محل فرهنگسرای بروجن تشکیل شد و رضا محمودپور، کارشناس نسخ خطی و چاپ سنگی کتابخانه مرکزی ارومیه به آموزش چگونگی شناخت و تشخیص نسخ خطی، چاپ سربی و سنگی از یکدیگر، شیوه نگهداری صحیح از این گونه نسخ و راههای جلوگیری از آسیب دیدگی این منابع پرداخت.

در این دوره آموزشی که با هدف ارتقا سطح سواد اطلاعاتی کتابداران برگزار شد مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز ضمن اشاره به اهمیت برگزاری دوره های آموزشیِ تخصصی برای کتابداران افزود: یکی از نیازهای اساسی جوامع دانستن است و کتابخانه ها به عنوان مهم ترین منبع اطلاعاتیِ مطمئن، وظیفه دارند که این نیاز جامعه را مرتفع سازند.

فرهاد خلیل مقدم اذعان داشت: دو بازوی اصلی کتابخانه منابع کتابخانه ای و اطلاعات کتابداراست و کتابدار آگاه و مجهز به دانش روز می تواند کتابخانه را سرپا و فعال نگه دارد و برای تحقق این مهم باید آموزش را عملیاتی کرد.

گفتنی است برگزاری این دوره جزء سرفصل های آموزشی نهاد بوده که با پیگیری کارشناس آموزش و پژوهش این استان برای ۱۸ نفر از کارکنان کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری برگزار شد.