کد خبر: 34553
تاریخ انتشار: شنبه, 29 ارديبهشت 1397 - 14:57

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جلسه انجمن کتابخانه های عمومی کاشمر در خراسان رضوی برگزار شد

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان کاشمر از ۲۸ پروژه نیمه تمام در سطح استان خراسان رضوی خبر داد و گفت: در تلاش هستیم این تعداد پروژه را تا پایان سال به اتمام برسانیم
جلسه انجمن کتابخانه های عمومی کاشمر در خراسان رضوی برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، حجت الاسلام و المسلمین علی‌اکبر سبزیان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی کاشمر که در کتابخانه چهارده معصوم برگزار شد، ارتقاء سطح مطالعه و انس مردم با کتاب و کتابخوانی را یکی از دغدغه‌های جدی دانست و گفت: هر چند نهاد کتابخانه‌های عمومی متولی امر کتاب و کتابخوانی در کشور است اما این نهاد عمومی بوده و متعلق به همه مردم، بخش‌ها و گروه‌ها است به همین خاطر در زنده نگه داشتن و پویایی آن همه مردم دخیل هستند.

وی با اعلام اینکه از مسئولان انتظار داریم نه تنها خودشان در کتابخانه ها حضور فعال داشته باشند بلکه مردم را به حضور در این اماکن دعوت کنند، حضور مسئولان در کتابخانه های عمومی به صورت نمادین را بیانگر اهمیت بالای کتابخوانی دانست و گفت: از مسئولان می خواهیم در ماه مبارک رمضان حضور پررنگ تری در کتابخانه ها داشته باشند.

وی در ادامه با دعوت از خیرین جهت ساخت کتابخانه ها و تجهیز آنها بیان کرد: منابع دولتی محدود بوده و در بسیاری مواقع برای شروع یک پروژه با محدودیت های جدی مواجه هستیم که اگر کمک خیرین نباشد پروژه ها به نتیجه نخواهد رسید.

وی با اعلام اینکه باید به ظرفیت خیرین بیشتر توجه شود، بیان کرد: از خیرین انتظار داریم در کنار مسجد و مدرسه سازی کتابخانه سازی را هم در اولویت کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه بدون شک آینده سازانی پر افتخار را در همین کتابخانه های عمومی خواهیم داشت، اظهار کرد: امروز در روستای محروم اوندر از توابع بخش کوهسرخ کتابخوان‌های بسیار خوبی داریم.

مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به اینکه امیدواریم روز به روز اهتمام مردم به موضوع کتابخوانی افزایش پیدا کند، گفت: کاشمر در خصوص کتابخوانی از رتبه بسیار بالایی در سطح استان برخوردار است.

وی یکی از مهمترین دغدغه ها در خصوص کتابخوانی را جشنواره کتابخوانی رضوی دانست و افزود: پیش بینی شده امسال استان خراسان رضوی به نسبت سال قبل رشد بسیار بالایی داشته باشد.

سبزیان با بیان اینکه سال قبل ۱۲ هزار و ۷۶۲ نفر از مردم شهرستان کاشمر در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند که رتبه سوم این مسابقات در سطخ استان به کتابخانه شهید مدرس این شهر با سه هزار و ۸۰۶ نفر اختصاص یافت، اظهار کرد: باید در این جشنواره ها محتوایی تر عمل کنیم.

مرادعلی احمدزاده سرپرست فرمانداری کاشمر نیز در این جلسه با بیان اینکه از سال ۹۱ تا پایان سال ۹۶ زیربنای کتابخانه های عمومی شهرستان به نحو مطلوبی افزایش یافته است؛ افزود: در سال ۹۱ برای هر ۱۰۰ نفر حدود دو متر و یازده سانتیمتر مربع کتابخانه داشتیم.

وی با اشاره به اینکه در این سال سه هزار و ۳۱۳ متر مربع کتابخانه داشتیم، که این آمار در سال گذشته برای هر ۱۰۰ نفر به ۳.۵ متر افزایش یافته است، اظهار کرد: ۵ هزار و ۹۰۰ متر مربع افزایش زیربنای کتابخانه ها در شهرستان را شاهد هستیم.

سرپرست فرمانداری کاشمر با اشاره به اینکه اغلب کاشمر در شاخص های حوزه کتاب و کتابخوانی  توانسته رتبه اول و دوم را در سطح استان به خود اختصاص دهد، بیان کرد: مردم به خصوص مسئولان و انجمن کتابخانه های شهرستان توجه خاصی به موضوع کتابخوانی دارند.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی  کاشمر با تقدیر از خیرین کتابخانه ساز شهرستان بیان کرد: فعالیت خیرین در شهرستان چشم گیر است؛ به طوری که کتابخانه سیار شهرستان توسط محمد حسن داوودی راه اندازی شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: