کد خبر: 34556
تاریخ انتشار: شنبه, 29 ارديبهشت 1397 - 15:01

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 دیدار قائم مقام شهرداری کرمانشاه با مدیرکل کتابخانه های عمومی

منبع : لیزنا
 مهدی عبدالمالکی قائم مقام شهردار کرمانشاه و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با هدف ارتقای سطح فرهنگ و کتابخوانی در شهر کرمانشاه با معصومه حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان دیدار و گفتگو کرد.
 دیدار قائم مقام شهرداری کرمانشاه با مدیرکل کتابخانه های عمومی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، با هدف ارتقای سطح فرهنگ و کتابخوانی در شهر کرمانشاه، مهدی عبدالمالکی «قائم مقام شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه» به همراه کیوان شمشیربیگی رئیس اداره فرهنگی و هنری و خانم صفدری رئیس اداره اجتماعی این سازمان با معصومه حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان دیدار و گفتگو کردند.

 مهدی عبدالمالکی، قائم مقام شهردار کرمانشاه،  در این دیدار عنوان کرد: ما نیاز داریم که کتابخانه های عمومی استان با ارائه برنامه ها، راهکارهای مناسب ما را در جهت تدوین و برنامه ریزی درست جهت ترویج و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح شهر کرمانشاه یاری کنند تا بتوانیم با اجرای طرح هایی از قبیل مسابقات کتابخوانی با موضوعات مختلف، تبلیغات درست و هدفمند شهری، برگزاری دوره های آموزشی از قبیل قصه گویی ویژه مادران و... وگامی موثر برای تحقق این هدف والا برداریم.

 رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، در ادامه گفت: می توان از فضاها و امکانات دو سازمان (فرهنگسراهای شهرداری و کتابخانه های عمومی) به منظور برگزاری برنامه های متنوع و هدفمند در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده کرد

معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در ادامه ضمن خیر مقدم به قائم مقام شهردار و هیئت همراه گفت: تعامل بیشتر و بهتر بین این دو ارگان فرهنگی موجب می شود که با برنامه ریزی درست و اجرای برنامه های متنوع و هدفمند در زمینه کتاب و کتابخوانی، اقشار مختلف جامعه را به این امر مهم تشویق کنیم.

 

خونسار در ادامه گفت: کتابخانه های عمومی بمنظور ثابت کردن کردن امر کتاب و مطالعه در زندگی روزمره بین اقشار جامعه علی الخصوص کودکان و نوجوانان برنامه های متنوع و ویژه ای از قبیل برگزاری بیش از ۸۰۰ نشست کتاب خوان در کتابخانه های عمومی و مدارس، چندین جلسه تحلیل و بررسی نقد کتاب، برگزاری جلسات قصه گویی، مسابقات نقاشی، جمع خوانی و بلند خوانی کتاب در بخش های کودک کتابخانه را توسط کتابداران این کتابخانه ها برگزار کرده است.

وی شهرداری را یکی از اصلی ترین ارگان های شهری در جهت توسعه و ارتقای فرهنگ در شهر دانست و گفت: امیدواریم امسال بتوانیم با کمک این نهاد فرهنگی مسابقات کتابخوانی که مهمترین آن جشنواره کتابخوانی رضوی است را پرشور در سطح استان و شهر کرمانشاه برگزار کنیم.

خونسار جشنواره کتابخوانی رضوی را فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ رضوی و کتابخوانی دانست و گفت: این جشنواره هر ساله در سطح کشور برگزار خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در پایان با اشاره به فرصت استفاده از ایام پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) و عبور زائرین اباعبدالله الحسین(ع) از شهر کرمانشاه، عنوان کرد: تعامل بیشتر بین این اداره کل و شهرداری کرمانشاه را موجب ارتقای سطح فرهنگی شهر دانست و این ایام را یکی از فرصت های خوب جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: