دیدار قائم مقام شهرداری کرمانشاه با مدیرکل کتابخانه های عمومی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، با هدف ارتقای سطح فرهنگ و کتابخوانی در شهر کرمانشاه، مهدی عبدالمالکی «قائم مقام شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه» به همراه کیوان شمشیربیگی رئیس اداره فرهنگی و هنری و خانم صفدری رئیس اداره اجتماعی این سازمان با معصومه حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان دیدار و گفتگو کردند.

 مهدی عبدالمالکی، قائم مقام شهردار کرمانشاه،  در این دیدار عنوان کرد: ما نیاز داریم که کتابخانه های عمومی استان با ارائه برنامه ها، راهکارهای مناسب ما را در جهت تدوین و برنامه ریزی درست جهت ترویج و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح شهر کرمانشاه یاری کنند تا بتوانیم با اجرای طرح هایی از قبیل مسابقات کتابخوانی با موضوعات مختلف، تبلیغات درست و هدفمند شهری، برگزاری دوره های آموزشی از قبیل قصه گویی ویژه مادران و... وگامی موثر برای تحقق این هدف والا برداریم.

 رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، در ادامه گفت: می توان از فضاها و امکانات دو سازمان (فرهنگسراهای شهرداری و کتابخانه های عمومی) به منظور برگزاری برنامه های متنوع و هدفمند در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده کرد

معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در ادامه ضمن خیر مقدم به قائم مقام شهردار و هیئت همراه گفت: تعامل بیشتر و بهتر بین این دو ارگان فرهنگی موجب می شود که با برنامه ریزی درست و اجرای برنامه های متنوع و هدفمند در زمینه کتاب و کتابخوانی، اقشار مختلف جامعه را به این امر مهم تشویق کنیم.

 

خونسار در ادامه گفت: کتابخانه های عمومی بمنظور ثابت کردن کردن امر کتاب و مطالعه در زندگی روزمره بین اقشار جامعه علی الخصوص کودکان و نوجوانان برنامه های متنوع و ویژه ای از قبیل برگزاری بیش از ۸۰۰ نشست کتاب خوان در کتابخانه های عمومی و مدارس، چندین جلسه تحلیل و بررسی نقد کتاب، برگزاری جلسات قصه گویی، مسابقات نقاشی، جمع خوانی و بلند خوانی کتاب در بخش های کودک کتابخانه را توسط کتابداران این کتابخانه ها برگزار کرده است.

وی شهرداری را یکی از اصلی ترین ارگان های شهری در جهت توسعه و ارتقای فرهنگ در شهر دانست و گفت: امیدواریم امسال بتوانیم با کمک این نهاد فرهنگی مسابقات کتابخوانی که مهمترین آن جشنواره کتابخوانی رضوی است را پرشور در سطح استان و شهر کرمانشاه برگزار کنیم.

خونسار جشنواره کتابخوانی رضوی را فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ رضوی و کتابخوانی دانست و گفت: این جشنواره هر ساله در سطح کشور برگزار خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در پایان با اشاره به فرصت استفاده از ایام پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) و عبور زائرین اباعبدالله الحسین(ع) از شهر کرمانشاه، عنوان کرد: تعامل بیشتر بین این اداره کل و شهرداری کرمانشاه را موجب ارتقای سطح فرهنگی شهر دانست و این ایام را یکی از فرصت های خوب جهت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دانست.