کد خبر: 34561
تاریخ انتشار: شنبه, 29 ارديبهشت 1397 - 15:07

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست کتاب‌خوان ویژه مدیران دستگاه‌های اجرایی آستانه‌اشرفیه در گیلان

منبع : لیزنا
نشست کتاب‌خوان ویژه مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان آستانه‌اشرفیه با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و با حضور نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.
نشست کتاب‌خوان ویژه مدیران دستگاه‌های اجرایی آستانه‌اشرفیه در گیلان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی گیلان، نشست کتاب‌خوان مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان آستانه‌اشرفیه با حضور محمدحسین قربانی، نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، هادی نوری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان؛ رحیم حیدری، فرماندار؛ مدیران و روسای دستگاه‌های اجرایی شهرستان آستانه‌اشرفیه، اصحاب رسانه و نیز جمعی از کتابداران برگزار شد.

محمدحسین قربانی، نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس شورای اسلامی در این نشست اظهار داشت: باید فرهنگ کتاب‌خوانی و مطالعه را در استان گیلان ترویج و نهادینه کنیم. استان گیلان ازنظر سطح سواد در جایگاه خوبی قرار دارد؛ بر اساس آمارها ۹۲ درصد مردم استان از سواد خواندن و نوشتن برخوردار هستند. باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود؛ بسیاری از کشورها به‌واسطه مطالعه و کتاب‌خوانی موفق به کسب مدارج عالی علمی در حوزه‌های مختلف و حتی ایجاد ثروت شده‌اند؛ ولی متأسفانه زمان مطالعه در ایران زیر یک ساعت است. چنین وضعیتی برای کشوری که پرچم‌دار جهان اسلام است، مناسب نیست؛ تمامی مسئولان و دستگاه‌ها اعم از فرهنگی و غیرفرهنگی برای ارتقای این جایگاه و ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه باید گام بردارند. نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی نیازمند تعامل و همکاری همه‌جانبه و تغییر دیدگاه نسبت به مقوله کتاب و کتاب‌خوانی است.

فرماندار آستانه‌اشرفیه؛ معرفی کتاب آقای سفیر (گفتگو با دکتر محمدجواد ظریف)

رحیم حیدری، فرماندار آستانه‌اشرفیه ضمن معرفی کتاب «آقای سفیر (گفتگو با دکتر محمدجواد ظریف)» نوشته محمدمهدی راجی به موضوع عدم تعامل دولت امریکا با برجام اشاره کرد و به تبیین رویکرد نظام جمهوری اسلامی قبل و بعد از برجام پرداخت.

گفتنی است در ادامه این نشست کتاب‌های «نماز در قرآن»، «دستورالعمل فیل آبی برای ایده یابی»، «امامت و مهدویت»، «رویارویی صحنه‌ها» به ترتیب توسط حسین درویش، معاون فرماندار آستانه‌اشرفیه؛ کمیل شریفی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان؛ حجت‌الاسلام حسین یوسف زاده، رئیس اداره اوقاف آستانه‌اشرفیه و شهلا حسن‌پور، مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آستانه‌اشرفیه معرفی شد.

تجلیل از ارائه‌دهندگان کتاب از سوی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان پایان‌بخش این نشست بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: