کد خبر: 34599
تاریخ انتشار: دوشنبه, 31 ارديبهشت 1397 - 09:25

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابخانه‌های سربیشه در خراسان جنوبی میزبان برنامه‌های متنوع فرهنگی شدند

منبع : لیزنا
کتابخانه‌های عمومی شهرستان سربیشه با هدف ترویج کتابخوانی میزبان برنامه‌های متنوع فرهنگی شدند.
کتابخانه‌های سربیشه در خراسان جنوبی میزبان برنامه‌های متنوع فرهنگی شدند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی، برنامه‌های متنوعی ازجمله نمایشگاه صنایع‌دستی ساخته اعضا، کارگاه آموزشی و معرفی کتاب در کتابخانه‌های شهرستان سربیشه برگزار شد.

مریم خودکار، مسئول کتابخانه امیرالمؤمنین (ع) شهر مود در خصوص برنامه‌های این کتابخانه گفت: امام‌جمعه و جمعی از رؤسای ادارات بخش مود ضمن شرکت در مراسم پرفیض مناجات شعبانیه و زیارت عاشورا که در کتابخانه برگزار شد، از بخش‌های مختلف کتابخانه بازدید کرده و در نشستی صمیمی به بررسی مشکلات و موانع کتاب و کتاب‌خوانی در این شهر پرداختند. همچنین نمایشگاهی از صنایع‌دستی تولیدشده توسط اعضای کودک و نوجوان کتابخانه امیرالمؤمنین (ع) شامل پته‌دوزی، حوله بافی، سبدبافی، قلاب‌بافی، قلم‌زنی و... برپا شد. هدف از برپایی این نمایشگاه آشنایی با صنایع‌دستی بومی منطقه و ایجاد زمینه مناسب برای تولیدات داخلی و توجه به شعار «حمایت از کالای ایرانی» بود. در حاشیه این نمایشگاه کتابدار کتابخانه به معرفی کتاب «شیخ بهایی» نوشته بتول زرکنده پرداخت و توضیحاتی درباره شخصیت و آثار این عالم بزرگ ارائه کرد.

وی همچنین از برگزاری کارگاه آموزشی کمک‌های اولیه در کتابخانه امیرالمؤمنین (ع) در تاریخ ۱۸ اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: در این کارگاه کتاب «آموزش کمک‌های اولیه» به کودکان و نوجوانان معرفی شد؛ همچنین چگونگی امدادرسانی به فردی که دچار برق‌گرفتگی فشار ضعیف شده آموزش داده شد. هدف از برگزاری این کارگاه، آشنایی اعضا با کمک‌های اولیه و شیوه برخورد در موقعیت‌های مخاطره‌آمیز بود.

نشست معرفی کتاب «فرنگیس»، از منابع معرفی‌شده در طرح کتاب‌خوان ماه از دیگر برنامه‌های کتابخانه امیرالمؤمنین (ع) بود.

حکیمه حبیبی، مسئول کتابخانه بصیرت دُرُح نیز در خصوص فعالیت‌های انجام‌شده در این کتابخانه گفت: طی نشستی با حضور اعضای کتابخانه، کتاب «فرنگیس: خاطرات فرنگیس حیدرپور» نوشته مهناز فتاحی معرفی شد. همچنین نشست معرفی کتاب «چرا بعضی‌ها نماز نمی‌خوانند» با حضور حلقه صالحین بسیج در کتابخانه برگزار شد. این جلسه در راستای ترویج امربه‌معروف و نهی از منکر و آشنایی بیشتر اعضا با فضیلت‌های نماز برگزار شد.

در کتابخانه استاد عبدالحسین فرزین سربیشه نیز مسابقه نقاشی با حضور اعضای کودک و نوجوان برگزار شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: