کد خبر: 34742
تاریخ انتشار: یکشنبه, 06 خرداد 1397 - 16:34

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نمایشگاهی با موضوع ماه مبارک رمضان و امام‌حسن‌ در کتابخانه‌های وابسته آستان‌قدس‌رضوی

منبع : لیزنا
همزمان با ایام ماه مبارک رمضان و در راستای ترویج فرهنگ و معارف قرآن و کریم اهل‌بیت(ع)، نمایشگاه‌هایی از کتاب در کتابخانه‌های وابسته به آستان‌قدس‌رضوی در شهرهای مختلف کشور برپا شده است.
نمایشگاهی با موضوع ماه مبارک رمضان و امام‌حسن‌ در کتابخانه‌های وابسته آستان‌قدس‌رضوی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان‌قدس‌رضوی، معاون امور کتابخانه‌های وابستۀ آستان‌قدس‌رضوی از برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و نرم‌افزار با موضوعیت ماه مبارک رمضان و امام‌حسن‌مجتبی(ع) در کتابخانه‌های وابسته به این سازمان در سراسر کشور خبر داد.

جعفر درباغ‌عنبران هدف از برگزاري اين نمايشگاه‌ها را گرامی‌داشت ماه پربرکت رمضان و معرفي آثاري با موضوع امامت و ولايت، صلح امام‌حسن‌(ع) و سيره و زندگاني آن حضرت وآشنايي مراجعان با منابع و متون مرتبط با موضوع نمایشگاه ذکر کرد.

وی اظهار داشت: این نمایشگاه‌ها در کتابخانه‌های مختلف وابسته به آستان‌قدس در سطح کشور از جمله کتابخانه حسینیه امام رضا(ع) واقع در میدان شهدای مشهد، كتابخانۀ آیت‌الله حاج شيخ مجتبی قزويني(ره) واقع در خیابان طبرسی مشهد، کتابخانۀ مسجد جوادالائمه(ع) درخيابان هاشميۀ مشهد، کتابخانه مجتمع فرهنگی و هنری امام خمینی (ره) واقع در خواجه ربیع 23 مشهد، فرهنگسراي بزرگ امام‌رضا(ع) در سرخس، كتابخانه‌های امام‌رضا(ع) در كرمانشاه، بیرجند و تربت حيدريه برگزار شده است که «سبط النبی»، «آشنای غریب»، «ماه مهمانی خدا»، «ماه رستگاری»، «باران رحمت»، «مولود رمضان»، «کریم آل طه» و «حسن‌بن‌علي(ع)» عناوین برخی از آنها است.

درباغ‌عنبران با بیان اینکه این منابع قابل امانت به اعضای کتابخانه‌ها است، گفت:  فرهنگ جامع سخنان امام‌حسن(ع)، امام‌حسن(ع) الگوي زندگي، ناسخ‌التواريخ، زندگي‌نامۀ امام‌حسن‌مجتبي(ع)، حسن عليه‌السلام كيست؟، قصه‌هاي مهرباني، امام حسن(ع) پرچمدارصلح وآزادي، حقایق پنهان ، صبرسرخ، امام‌حسن‌(ع)  و امام‌حسین(ع) درروایات اهل سنت، ماه رمضان اوج عروج انسان، رمضان در فرهنگ مردم، روزه از دیدگاه قرآن و عترت، روزه درمان بيماري‌هاي روح و جسم، آداب روزه داري، احوال روزه‌داران و دقايقي با قرآن براساس تفسير نور، عناوین برخی از آثار در معرض نمایش است.

گفتنی است که علاقه‌مندان می‌توانند از نمایشگاه کتاب فرهنگسرای بزرگ امام‌رضا(ع) در سرخس تا انتهای ماه مبارک رمضان و سایر نمایشگاه‌ها تا نیمۀ ماه رمضان، دیدن کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: