دیدار معاون و کارشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان با رییس حوزه هنری

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان در این دیدار که در سازمان حوزه هنری استان صورت گرفت، مختارپور از اهتمام رییس حوزه هنری استان در توجه به برنامه‌های فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی تقدیر و تشکر کرد و ابراز امیدواری کرد که با ظرفیت فرهنگی که در دو طرف موجود است اقدامات خوبی در حوزه فرهنگ و هنر استان شکل بگیرد.

مختارپور بر آمادگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان جهت انجام برنامه‌های فرهنگی مشترک با سازمان حوزه هنری تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد که این  نشست بتواند فصل نوینی در همکاری میان طرفین باشد.

محمد حسین امیدی پور رییس سازمان حوزه هنری استان نیز در این دیدار به تشریح برنامه‌های مختلف این سازمان در حوزه فرهنگ و هنر پرداخت و اظهار داشت: برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه باید در گام نخست بتوانیم  کودکان و نوجوانان را به سمت کتاب و کتابخوانی سوق دهیم تا مطالعه برای آنها تبدیل به یک عادت شود.

وی افزود: مطالعه به ویژه در سنین پایه امری لازم و ضروری است و در همین راستا باید با همکاری سازمان‌های متولی امر همچون سازمان آموزش و پرورش و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان به گونه ای برنامه ریزی شود که فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در میان دانش آموزان بیش از پیش گسترش و ارتقا داده شود.

امیدی پور کتاب را فصل مشترک فعالیت‌های دو طرف در حوزه فرهنگی برشمرد و در خصوص انجام فعالیت‌های فرهنگی مشترک همچون برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب، آیین رونمایی از کتاب و برگزاری مسابقات کتابخوانی مشترک با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قول مساعد داد.

در ادامه جلسه پس از تبادل نظر و ارائه دیدگاه کارشناسان در چارچوب مسائل مطرح شده، مقرر شد تفاهم نامه همکاری مشترکی در خصوص انجام فعالیت‌های فرهنگی مشترک میان طرفین منعقد شود.