کد خبر: 34893
تاریخ انتشار: دوشنبه, 14 خرداد 1397 - 15:38

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

حضورمعاون استاندار در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی مرند آذربایجان شرقی

منبع : لیزنا
گرشاسبی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند در اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان مرند سال ۹۷ بر لزوم توجه همه افراد جامعه به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تأکید کرد.
حضورمعاون استاندار در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی مرند آذربایجان شرقی

به گزارش لیزنا براساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان شرقی، اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان مرند در سال ۹۷ با حضور داود گرشاسبی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند، حسین کاوه شهردار مرند، رحمان ابراهیمی معاون امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های اداره کل کتابخانه عمومی آذربایجان شرقی و سایر اعضای انجمن برگزار شد.

گرشاسبی معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مرند بر لزوم توجه همه افراد جامعه به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تأکید کرد و افزود: پرداختن به این مهم می‌تواند نقش مهمی در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه داشته باشد.

معاون استاندار گفت: با حمایت از مجموعه کتابخانه‌های عمومی که به عنوان یکی از متولیان حوزه کتاب و کتابخوانی فعالیتهای بی شماری دارد، می‌توان در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه تاثیرگذار بود.

فرماندار ویژه مرند اضافه کرد فرهنگ کتابخوانی باید از دوران کودکی شکل گیرد و به کتاب‌خوانی به عنوان ارزش در خانواده نگاه شود.

وی گفت: با اتخاذ راهکار درست و اصولی و تهیه و تدوین برنامه منسجم و درازمدت، فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی باید در جامعه ترویج و نهادینه شود.

گرشاسبی علت بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی را فقر فرهنگی دانست و با اشاره به نقش مطالعه کتاب در تقویت روحیه ذهنی کودکان و نوجوانان گفت: متاسفانه میزان سرانه مطالعه در شهرستان بسیار کم است و باید راهکار‌های جدید برای افزایش سرانه مطالعه و تبدیل آن به یک فرهنگ داشته باشیم .

پورعلی رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان مرند نیز ضمن ارائه گزارش از وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان، با اشاره به برگزاری هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: این جشنواره با هدف ترویج سیره و فرهنگ رضوی، آشنایی بیشتر کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها با سبک و شیوه زندگی امام رضا(ع) برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره در راستای اهداف اساسی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور مبنی بر ترویج فرهنگ کتابخوانی برگزار می‌شود و در کتابخانه‌های عمومی شهرستان نیز کارهای اطلاع رسانی آن شروع شده است.

وی گفت: بهسازی کتابخانه‌های عمومی پارک شهر و شمیم کوثر مرند نیز شروع شده و رفع برخی نواقصات کتابخانه‌های عمومی  شهرستان در دستور کار است .

حسین کاوه شهردار مرند نیز اعلام نمود حمایتهای همه جانبه خود از کتابخانه‌های عمومی را ادامه داده و علیرغم وضعیت نامناسب مالی که شهرداری مرند دارد، نسبت به واریز نیم درصد اهتمام لازم را خواهیم داشت.

در پایان این جلسه سایر اعضای انجمن نیز به بیان مسائل کتابخانه‌های عمومی و دیدگاه‌های خود برای بهبود وضعیت موجود پرداختند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: