کد خبر: 34901
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 17 خرداد 1397 - 09:15

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری نشست‌های «مهارت‌های زندگی در اسلام» در کتابخانه قرآن و عترت یزد

منبع : لیزنا
نشست «مهارت‌های زندگی در اسلام» با موضوع خانواده و ارتباط همسران و فرزندان از منظر اسلام با حضور جمعی از شهروندان علاقه‌مند، در کتابخانه عمومی قرآن و عترت یزد برگزار شد.
برگزاری نشست‌های «مهارت‌های زندگی در اسلام» در کتابخانه قرآن و عترت یزد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، در این نشست محسن مشایخ، کارشناس مسائل مذهبی با اشاره به آیات قرآنی و بیان احادیثی از ائمه اطهار، یادآور شد: بهترین الگوی زندگی انسان‌ها کتاب آسمانی قرآن است و توجه به دستورات کتاب وحی راه‌گشای مشکلات جامعه امروز بشر است.

وی تصریح کرد: ساده زیستن، توجه به نیازهای اولیه خانواده، شیوه‌های صحیح همسرداری، تربیت درست و اصولی فرزندان و فراگیری آداب معاشرت اسلامی از رموز موفقیت افراد است.

کتابدار کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد، در ادامه مهارت‌های بهتر زیستن را از دیدگاه اسلام تشریح کرد و اظهار داشت: رمز داشتن آرامش در زندگی توجه به اخلاقیات و توکل به خدا در رسیدن به خواسته‌های مشروع است.

محسن رفیعی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد نیز هدف از برگزاری این سلسله نشست‌ها را آشنایی بیشتر خانواده‌ها با مهارت‌های اساسی زندگی از منظر اسلام و قرآن و گسترش و تعمیق ارزش­های اصیل اسلامی و ایرانی در خانواده  بیان کرد.

وی تصریح کرد: این‌گونه نشست‌ها سبب رشد و ارتقای آگاهی و دانش افراد نسبت به مدل و سبک زندگی اسلامی می‌شود.

رفیعی همچنین ابراز امیدواری کرد این برنامه در سایر کتابخانه‌های شهرستان یزد نیز برگزار شود.

گفتنی است سلسله نشست های مهارت های زندگی در اسلام که همزمان با  ماه مبارک  رمضان آغاز شده است، روزهای پنج شنبه هر هفته از ساعت ۱۰ الی ۱۲ در کتابخانه عمومی قرآن و عترت یزد  واقع در خیابان امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: