برترین  کتابخانه عمومی آمریکا در سال 2018 معرفی شد

به گزارش لیزنا طبق توضیحات جعفر مهراد، کتابخانه عمومی سانفرانسیسکو (ٍSFPL) با مدیری  لوئیس هررا (Luis Herrera) که بعد از ۱۳ سال  در فوریه امسال بازنشسته شد و مایکل لامبرت (Michael Lambert) که اکنون به عنوان کتابدار SFPL خدمت می کند، توسط نشریه LJ  به عنوان کتابخانه عمومی برتر سال ۲۰۱۸ آمریکا انتخاب شد.

کتابخانه عمومی سانفرانسیسکو سیستمی است که انتظام ارزش های اجتماعی، تنوع و برابری را به طور کاری پاس می دارد و برنامه ها و سیاست های هماهنگ خود را در حمایت از این ارزش های والای انسانی به اجرا در می آورد.

درهای باز، برنامه های مهاجرتی و شهروندی، کارکنان دلسوز و ارتباطات اجتماعی همه حاکی از راهبردهایی  است که کتابخانه عمومی سانفرانسیسکو به شیوه های اثرگذار خدمات خود را در قالب های اختصاصی به کاربران خود ارایه می دهد.

به عنوان کتابخانه سال ۲۰۱۸ میلادی، SFPL جایزه ای به ارزش 10 هزار دلار که بر روی جلد LJ  شماره ژوین ۲۰۱۸ دیده می شود، در مراسمی که در همین سال توسط ALA  در نیواولیان برگزار خواهد شد، دریافت می کند.

این جایزه که در سال ۱۹۹۲ تاسیس شده است، به کتابخانه ای که بیشترین خدمات خلاق و نوآور را به جامعه خود ارایه دهد اعطا می شود.

در سال ۲۰۱۷، بیش از ۶/۶ میلیون نفر از خدمات کتابخانه عمومی سانفرانسیسکو، ۲۷ کتابخانه شعبه  و ۴ کتابخانه سیار این شهر استفاده کرده اند.

این کتابخانه از حمایت های سیاسی و مالی شهروندان برخوردار است. بودجه کتابخانه عمومی سانفرانسیسکو در سال ۲۰۱۷ میلادی برابر با ۱۲۶ میلیون دلار بود.

کتابخانه عمومی سانفرانسیسکو ۷ روز در هفته و کتابخانه های شعبه حداقل هر کدام ۵۰ تا ۵۵ ساعت برای استفاده کاربران باز است.