کد خبر: 34934
تاریخ انتشار: یکشنبه, 20 خرداد 1397 - 10:12

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست دستگاه های هم خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور وزیر ارشاد در البرز

منبع : لیزنا
نشست دستگاه های هم خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان البرز برگزار شد.
نشست دستگاه های هم خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور وزیر ارشاد در البرز

به گزارش لیزنا براساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی البرز، نشست دستگاه های هم خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ناصر مقدم  مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سعید برزگری، سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی، حجت الاسلام و المسلمین محمد صالحی مدیر کل اوقاف و امورخیریه، عباس دمیرچی مدیر حج و زیارت و آقای غفاری سرپرست خبرگزاری جمهوری اسلامی در استان البرز برگزار شد.

صالحی در این نشست با تاکید بر اینکه حوزه فرهنگ و هنر اهمیت قابل توجهی دارد، هم افزایی دستگاه های هم خانواده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این عرصه را ضروری دانست و اظهار داشت: باید داشته هایمان را به یکدیگر نزدیک کنیم تا تأثیرگذاری بیشتری در جامعه داشته باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه کتاب و کتابخوانی حوزه ای قابل توجه از لحاظ تاثیرگذاری در بخش های فرهنگی و اجتماعی است، اظهار داشت: همه بخش های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به کمک موضوع کتاب و کتابخوانی بیایند.

صالحی همچنین گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز در حوزه تشویق و ترغیب مردم به کتابخوانی می تواند نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فضای یک میلیون و ۳۰۰ هزار مترمربعی کتابخانه ها در کشور، گفت: باید از این فضاها استفاده حداکثری داشته و آنها را به باشگاه های فرهنگی و دینی مبدل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه با تک فضایی نمی توان مخاطبان را افزایش داد، گفت: امروز سلایق مخاطبان تنوع بیشتری پیدا کرده و باید از فضاهای موجود چندمنظوره استفاده کنیم و نباید احساس تملک اختصاصی نسبت به فضاها داشته باشیم.

در ادامه برزگری ضمن تسلیت شهادت حضرت علی (ع) و رحلت امام خمینی(ره) با اشاره کمبود فضاهای کتابخانه ای در استان اظهار داشت: استان البرز نسبت به جمعیت آن؛ از نظر سرانه فضای کتابخانه ای کمبود بسیاری دارد و برای رسیدن به حداقل فضای کتابخانه ای همت و همکاری همه مسئولین را می طلبد.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی البرز با اشاره به اینکه استان البرز فاقد کتابخانه مرکزی است و تلاش های چندین ساله این اداره کل و انجمن کتابخانه های استان برای دریافت زمین مناسب به نتیجه نرسیده است گفت: از  وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست ورود به این مساله و پیگیری حل این مشکل را داریم.

وی در ادامه افزود: حضور اداره کل محترم اوقاف در این زمینه بسیار ثمر بخش خواهد بود. چرا که در برخی از موارد زمین های اختصاص داده شده برای ساخت کتابخانه وقفی بوده و باعث بروز مشکلاتی شده است که امیدواریم شاهد همکاری بیش از پیش اوقاف در این زمینه باشیم.

برزگری در پایان ضمن اشاره به شهرستان طالقان گفت: متاسفانه شهرستان طالقان با داشتن جایگاه ویژه در فرهنگ و تاریخ معاصر کتابخانه عمومی ندارد و پیگیری های اداره کل کتابخانه ها منجر به اختصاص زمین شده است که امیدواریم با همت مسئولین شهرستان اعتبار لازم جهت ساختن کتابخانه تامین شود.

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه محمدعلی نجفی استاندار البرز، آیت‌الله  حسینی همدانی، نماینده ولی‌فقیه در استان البرز، سعید برزگری، سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی استان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان البرز شرکت کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: