کد خبر: 34939
تاریخ انتشار: یکشنبه, 20 خرداد 1397 - 10:40

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه علامه شیخ مفید اسلامیه در خراسان جنوبی

منبع : لیزنا
در هفته دوم خرداد ماه و همزمان با ماه مبارک رمضان دو برنامه فرهنگی در کتابخانه عمومی علامه شیخ مفید اسلامیه شهرستان فردوس برگزار شد.
برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه علامه شیخ مفید اسلامیه در خراسان جنوبی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان جنوبی، معرفی هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در جمع دانش آموزان مدرسه ابتدایی شهید مختارنیا توسط کتابخانه علامه شیخ مفید اسلامیه برگزار شد.

با توجه به برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، «عابدینی» مسئول کتابخانه علامه شیخ مفید با هدف تشویق کودکان به کتابخوانی و دعوت به شرکت در جشنواره، در مدرسه ابتدایی شهید مختارنیا حضور یافت و به معرفی جشنواره، شیوه اجرا و نحوه شرکت دانش آموزان و خانواده‌های آنها در این جشنواره پرداخت.

وی همچنین در ادامه، منابع بخش کودک جشنواره مذکور شامل دو کتاب «مهمان خراسان» و «مژده گل» را برای دانش آموزان معرفی نمود. خوانش بخش‌هایی از منابع توسط دانش آموزان و نصب فراخوان در تابلو اعلانات مدرسه از دیگر اقدامات این برنامه بود.

کتاب داستانی «مژده گل» در بردارنده داستان‌های کوتاهی از چهارده معصوم (علیهم السلام) برای گروه سنی کودک و نوجوان است که به قلم محمود پور وهاب و مجید ملامحمدی به چاپ رسیده است. این کتاب، داستان‌هایی از زندگی امام رضا(ع) را روایت می‌کند.

«مهمان خراسان» نیز مجموعه ای از اشعار کودکانه در حوزه رضوی از شاعران و تصویرگران برجسته کشوری است که توسط سعید بیابانکی گردآوری شده است.

گفتنی است، نمایشگاه کتاب «رمضان ماه خدا» از آثار مرتبط با ماه رمضان و مناسبتهای این ماه در کتابخانه علامه شیخ مفید پاشد.

ماه مبارک رمضان و مناسبت‌هایی نظیر ولادت امام حسن مجتبی(ع)، شب‌های قدر و شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) فرصت مناسبی برای مطالعه کتاب و بهره مندی از برکات این ماه است؛ به همین منظور و با هدف اشاعه فرهنگ کتابخوانی و آشنایی مراجعان با قرآن و اهل بیت(ع) و فضیلتهای ماه رمضان و فلسفه و آداب دعا، نمایشگاه کتابی شامل بیست عنوان کتاب در معرض دید علاقمندان به مطالعه قرار گرفته است.

گفتنی است این نمایشگاه تا پایان ماه مبارک رمضان در کتابخانه علامه شیخ مفید اسلامیه دایر است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: