کد خبر: 34941
تاریخ انتشار: یکشنبه, 20 خرداد 1397 - 10:52

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دیدار کارکنان اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان با رییس سازمان فرهنگی شهرداری خرم‌آباد

منبع : لیزنا
رضا مختارپور معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان لرستان و شاهین احمدی رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری خرم‌آباد با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.
دیدار کارکنان اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان با رییس سازمان فرهنگی شهرداری خرم‌آباد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان در این دیدار که به منظور بررسی فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی مشترک میان دو سازمان برگزار شد، مختارپور معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فعالیت در حوزه فرهنگ را وجه مشترک فعالیت‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و سازمان فرهنگی شهرداری دانست و اظهار داشت: وظیفه ما این است که به گونه ای برنامه ریزی کنیم که مردم را به سمت مطالعه و کتابخوانی سوق دهیم.

مختار پور با بیان اینکه در دنیای امروزی پارادایم جذب مخاطب به کتابخانه‌های عمومی تغییر پیدا کرده است، عنوان کرد: تا قبل از این شرایط به گونه ای بود که مردم بر اساس نیاز‌های اطلاعاتی خود به سمت کتاب و کتابخانه می رفتند ولی اکنون شرایط تغییر یافته و  ما باید به دنبال مخاطب و مراجعین به کتابخانه‌های عمومی و نیاز‌های‌های آنها برویم.

وی همچنین بر لزوم اهمیت آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در تشویق و ترغیب عموم مردم به سمت مطالعه و کتابخوانی را یاد آور شد و مساعدت سازمان شهرداری در خصوص اطلاع رسانی برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان و درج پیام‌هایی با موضوع اهمیت کتاب و کتابخوانی در بیلبورد و استند‌های  سطح شهر را خواستار شد.

شاهین احمدی رییس سازمان فرهنگی شهرداری خرم آباد نیز در این دیدار با بیان اینکه فرهنگ سازی در میان عموم شهروندان یکی وظایف اصلی سازمان شهرداری به شمار می آید اظهار داشت: در حوزه فعالیت فرهنگی باید به دنبال اثر بخشی باشیم و اهمیت کار فرهنگی را در بعد شناختی و معرفتی بیشتر به مردم بشناسانیم.

احمدی افزود: دشمنان اسلام و انقلاب امروزه بیش از هر مقوله ای فرهنگ جامعه را مورد هدف قرار داده‌اند و سخنان و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص اهمیت جنگ نرم و فعالیت در حوزه فرهنگی موید لزوم توجه هر چه بیشتر به این حوزه خطیر است.

وی بر همکاری با اداره کل کتابخانه‌های عمومی لرستان در اجرای هرچه بهتر طرح پایتخت کتاب تاکید کرد و ابراز امیدواری کرد که طرفین بتوانند از تمامی ظرفیت موجود در راستای ارتقا و گسترش سطح فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی به خوبی بهره بگیرند.

گفتنی است در پایان جلسه مقرر گردید که بعد از ماه مبارک رمضان جلسه ای با حضور کارشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و سازمان شهرداری در خصوص انجام برنامه‌های فرهنگی مشترک میان طرفین در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی برگزار شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: