کد خبر: 34946
تاریخ انتشار: یکشنبه, 20 خرداد 1397 - 11:34

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 عضو کودک در استان آذربایجان غربی هزارمین کتاب خود را خواند

منبع : لیزنا
محمد حسین علیپور از هشت سالگی عضو بخش کودک کتابخانه مرکزی است و اکنون که به یازده سالگی رسیده علاوه بر اینکه یک مروج خواندن است، هزار جلد از کتاب‌های این بخش را نیز مطالعه کرده است.
 عضو کودک در استان آذربایجان غربی هزارمین کتاب خود را خواند

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی، فریبا رضا قره باغ کتابدار بخش کودک کتابخانه مرکزی ارومیه اظهار داشت: این عضو کودک یازده ساله که علاقه بسیاری به مطالعه دارد، در جریان بازدید از کتابخانه با بخش کودک این کتابخانه آشنا شد و از آن پس به عضو فعال این بخش تبدیل شده است.

وی افزود: علاقه محمد حسین به کتاب خواندن سبب جذب 9 نفر از دوستان و همکلاسی‌هایش به کتابخانه شده به طوری که اکنون همکلاسی‌هایش در مطالعه با او رقابت می‌کنند. محمد حسین حتی توانسته معلم شان را نیز جذب کتابخانه کند.

قره باغ افزود: این عضو کودک، هدف خود را از مطالعه لذتِ خواندن، فهمیدن و یادگیری بیشتر عنوان کرده و می‌گوید وقتی در بحر کتاب فرو می روم خودم را به جای شخصیت‌های داستان می‌گذارم و حوادث کتاب را تجربه می‌کنم.

وی افزود: محمد حسین علیپور در مدت عضویت در بخش کودک، در نشست‌های کتابخوان کودکان نیز حضور فعال داشته و کتاب‌هایی را که خوانده را در این نشست‌ها معرفی می‌کند.

کتابدار بخش کودک کتابخانه مرکزی ارومیه گفت: این کودک اهل مطالعه، از برنامه‌های جنبی کتابخانه مانند جمع‌خوانی کتاب، کلاس‌های آموزش داستان‌نویسی، هنری و کلاس فلسفه برای کودک، ابراز رضایت نموده و می‌گوید در کلاس "فبک" می‌توانیم نظرات مان را با دیگران در میان بگذاریم وبا نظرات دیگران آشنا شویم همین باعث می‌شود مهارت خوب حرف زدن و خوب شنیدن نیز در ما تقویت شود.

فریبا رضا قره‌باغ افزود: وجود چنین کودکان مشتاق و کتاب دوستی برای کتابداران یک دوست و مروجان کوچک خواندن هستند که وجودشان باعث دلگرمی و انرژی مضاعف جهت خدمت در کتابخانه است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: