کد خبر: 34947
تاریخ انتشار: یکشنبه, 20 خرداد 1397 - 11:39

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست دستگاه‌های اجرایی با موضوع برنامه‌ریزی مقابله با آسیب‌های اجتماعی در قم

منبع : لیزنا
حجت الاسلام والمسلمین جباری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم گفت: مساجد و کتابخانه‌ها نقش مهمی در پویایی و نشاط جامعه و رفع آسیب‌های اجتماعی دارند.
نشست دستگاه‌های اجرایی با موضوع برنامه‌ریزی مقابله با آسیب‌های اجتماعی در قم

به گزارش لیزنا براساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، حجت الاسلام والمسلمین امیرعطاءاله جباری مدیرکل کتابخانه‌های عمومی، در نخستین نشست هماهنگی دستگاه‌های اجرایی با موضوع برنامه‌ریزی مقابله با آسیب‌های اجتماعی که در فرمانداری قم با حضور فرماندار، ائمه جماعات، معتمدین محلی و پایگاههای مقاومت بسیج ناحیه امام حسین (ع) برگزار شد، عنوان کرد: نقش مساجد در راستای اشاعه و ترویج فرهنگ دینی بی‌بدیل است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم افزود: به طور کلی مساجد و کتابخانه‌های عمومی نقش مهمی در پویایی و نشاط جامعه و رفع آسیب‌های اجتماعی دارند؛ مبارزه با تهاجم فرهنگی و ارائه برنامه‌های فرهنگی و هنری در راستای جذب جوانان به سمت مساجد امری ضروری است؛ احیا و تقویت برنامه‌های فرهنگی در مساجد راهبردی مهم در رفع آسیب‌ها و معضلات اجتماعی است. وی گفت: مساجد و کتابخانه‌های عمومی منشاء بسیاری از خیرات و برکات هستند و اگر در این حوزه مهم بتوان پیوند جوانان با کتاب و کتاب خوانی را نیز رقم زد، گام‌های موثرتری را می توان برداشت.

جباری گفت: تلاش‌های فرهنگی خوبی در جهت مقابله با آسیب‌های اجتماعی صورت گرفته است هر چند هر محلی دارای معضلی خاص خود است؛ در جامعه ای که به سر می بریم با آسیب‌هایی مواجه ایم و همه در قبال آن مسئولیت داریم؛ نظام ما نظامی مردمی است و دولت از آن مردم است باید بودجه ای بگذاریم تا مشکلات برطرف شود؛ هم گرایی و هم افزایی در این مسیر می تواند راهگشای رفع موانع باشد. وی عنوان کرد: هر دستگاه اجرایی قوانین و ضوابطی دارد که با محدودیت‌هایی در حوزه برنامه‌های فرهنگی مواجه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی با بیان اینکه هر هفته از سوی مساجد درخواست امکانات فرهنگی می شود، گفت: در حد توان مساعدت می کنیم اما اگر اعتباراتی تخصیص یابد بهتر می توان این امکانات را ارائه داد.

جباری بیان کرد: مردم، انقلاب را شکل دادند، ما وظیفه داریم به این مردم خدمت کنیم و چه پایگاهی بهتر از مساجد و کتابخانه‌های عمومی در ارائه خدمت است. وی سپس افزود: اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، کتابخانه‌ای در مسجد امام صادق(ع) منطقه فرهنگیان احداث کرده که مورد استقبال مردم منطقه قرار گرفته، علاوه بر اینکه احداث کتابخانه در مناطق محروم مورد توجه این اداره کل همواره بوده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: