کد خبر: 34984
تاریخ انتشار: سه شنبه, 22 خرداد 1397 - 10:17

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برپایی نمایشگاه بیابان‌زدایی در کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد

منبع : لیزنا
کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد به منظور گرامیداشت روز جهانی بیابان زدایی نمایشگاهی از منابع موجود را در ساعات کار کتابخانه برپا می‌کند.
برپایی نمایشگاه بیابان‌زدایی در کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد

به گزارش لیزنا برا اساس اعلام روابط عمومی کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد، کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد به منظور گرامیداشت  روز جهانی بیابان‌زدایی، نمایشگاهی از منابع موجود را در ساعات کار کتابخانه برگزار می‌کند.

در تقویم‌های جهانی 17 ژوئن برابر با 27 خرداد به عنوان روز جهانی بیابان زدایی شناخته می‌شود و کشور‌های مختلف سعی می‌کنند برنامه‌هایی را در این زمینه به اجرا در آورند. 

عواقب بیابان زایی در چند دهه اخیر در جهان باعث شد که جهانیان تلاش خود را برای مبارزه با این معضل جهانی به کار گیرند. در کنفرانس سران ریو در سال ۱۹۹۲ معضل بیابان زایی مطرح شد و منجر به تاسیس کنوانسیون جهانی بیابان زدایی (UNCCD) به عنوان زیرمجموعه‌ای از سازمان ملل متحد گردید. در سال ۱۹۹۴ در مجمع عمومی این سازمان به منظور افزایش آگاهی عموم در این زمینه و پیگیری جدی‌تر برنامه‌های کنوانسیون روز ۱۷ ژوئن به عنوان روز جهانی بیابان زدایی نام گذاری شد. تا به امروز حدود ۱۹۵ کشور در این کنوانسیون عضویت دارند و در سال ۲۰۰۸ هدفی ۱۰ ساله با عنوان ایجاد یک همکاری جهانی برای جلوگیری از بیابان زایی و کاهش اثرات خشکسالی در مناطق تحت تاثیر و حمایت از محیط زیست تدوین گردید.

این نمایشگاه روزهای 27 و 28 خرداد ماه برگزار می‌شود. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره 22866465 تماس گرفته یا از طریق این نشانی پرسش‌های خود را با کتابدار آنلاین مطرح نمایید.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: