کد خبر: 35016
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 24 خرداد 1397 - 12:20

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های شهرستان درمیان در خراسان جنوبی

منبع : لیزنا
کتابخانه‌های عمومی شهرستان درمیان در نیمه اول خردادماه ۹۷، میزبان برنامه‌های فرهنگی متنوعی شدند.
برگزاری برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های شهرستان درمیان در خراسان جنوبی

به گزارش لیزنا بر اساس روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی، نشست‌های معرفی و جمع خوانی کتاب، نقد و بررسی کتاب، جلسات قصه‌گویی و شعرخوانی و نمایشگاه کتاب ازجمله برنامه‌های فرهنگی برگزارشده در کتابخانه‌های عمومی شهرستان درمیان در نیمه اول خردادماه ۹۷ بود.

معرفی و شعرخوانی کتاب «مهمان خراسان» در کتابخانه امام حسین (ع) روستای بورِنگ

کتاب «مهمان خراسان» از منابع هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کتابخانه امام حسین (ع) روستای بورنگ معرفی و شعرخوانی شد. «مهمان خراسان» اثر سعید بیابانکی، شامل مجموعه اشعار رضوی از شاعران برجسته حوزه کودک و نوجوان است و به‌عنوان یکی از منابع بخش کودک هشتمین جشنواره رضوی برای گروه سنی ۴ تا ۱۱ سال انتخاب شده است. استفاده از قالب شعر و تصویر در این کتاب ازجمله جذاب‌ترین شیوه‌ها برای آشنایی کودکان و نوجوانان با ائمه معصومین (ع) و سیره و سبک زندگی آنان محسوب می‌شود.

نمایشگاه کتاب «همای رحمت» در کتابخانه علامه امینی قُهستان

هم‌زمان با ایام شهادت حضرت علی (ع) نمایشگاه کتابی با عنوان «همای رحمت» در کتابخانه علامه امینی برگزار شد. در این نمایشگاه منتخبی از کتاب‌ها با موضوع سیره و شخصیت امیرالمؤمنین علی (ع) در معرض دید عموم گذاشته شد. «فروغ ولایت»، «علی از زبان علی»، «جمال کعبه»، «امیر گل‌ها»، «نهج‌البلاغه»، «دلالت دولت»، «تاریخ و سیره سیاسی امیرالمؤمنین» و «رخساره خورشید» برخی از عناوین این آثار است.

معرفی و جمع خوانی کتاب «امیر گل‌ها» در کتابخانه‌های علامه امینی قهستان و خیّران روستای درمیان

این کتاب، جلد دوم از مجموعه چهارده جلدی «سیره کاربردی چهارده معصوم (ع)» نوشته حسین سیدی است. در این مجموعه مسائل مختلف زندگی از دیدگاه اهل‌بیت (ع) بیان می‌شود. این سیره کاربردی با بیش از صد موضوع ازجمله محیط‌زیست و حقوق مخالفان، برای نوجوانان نوشته شده است.

معرفی کتاب «فرهنگ‌نامه حیات‌وحش ایران» در کتابخانه علامه امینی

کتاب «فرهنگ‌نامه حیات‌وحش ایران» حاصل کوشش و همکاری سه‌ساله جمعی از دانشمندان، نویسندگان، مترجمان، ویراستاران، کارشناسان و هنرمندانی است که با هدف آگاهی رساندن به مردم این مرزوبوم و جلب‌توجه آنان به حیات‌وحش ایران‌زمین تدوین شده است. تصویرهای این کتاب که نشان‌دهنده دقت نظر، خلاقیت و ابتکار جوانان ایرانی علاقه‌مند به محیط‌زیست سرزمین کهن‌سال ایران است، به‌طور اختصاصی برای این کتاب تهیه شده‌ است. این کتاب تاکنون موفق به دریافت چندین جایزه شده است.

نشست کتاب‌خوان در کتابخانه خیّران

در این نشست، کتاب‌های «لحظه‌های انقلاب» نوشته محمود گلابدره ای، توسط: منصور سلمانی (عضو کتابخانه)؛ «سه شهید» نوشته حمید داودآبادی، توسط: اسحاق رسولی (عضو کتابخانه)؛ «جشن پتو» نوشته عبدالرحیم سعیدی راد، توسط: احسان احمدی (عضو کتابخانه)؛ «آن بیست‌وسه نفر» نوشته احمد یوسف زاده، توسط: محسن قاسمی (عضو کتابخانه) و «امیر گل‌ها» نوشته حسین سیدی، توسط: ابراهیم شاهدادی (کتابدار) معرفی شد.

نشست نقد و بررسی کتاب «شما که غریبه نیستید» در کتابخانه خیّران

نشست نقد کتاب «شما که غریبه نیستید» نوشته هوشنگ مرادی کرمانی در کتابخانه خیّران روستای درمیان برگزار شد.

«شما که غریبه نیستید» شرح خاطرات دوران کودکی پرماجرا و خواندنی هوشنگ مرادی کرمانی است. خاطرات کودکی که گاه شیطنت و بازیگوشی‌اش خواننده را به خنده وامی‌دارد و گاهی هم مظلومیت‌ و تنهایی‌اش، چشم‌های مخاطب را خیس اشک می‌کند. این کتاب توسط انتشارات معین منتشر شده است.

معرفی و جمع خوانی کتاب «باغ خرمالو» در کتابخانه استاد احمدی بیرجندی اسدیه

کتاب «باغ خرمالو» از سری کتاب‌های طرح کتاب‌خوان ماه خرداد در کتابخانه استاد احمدی معرفی و جمع خوانی شد.

هادی حکیمیان در «باغ خرمالو» روایتی جذاب و خواندنی از تاریخ معاصر ایران ارائه می‌دهد و در قالب یک رمان تاریخی با نوجوانان ارتباط برقرار می‌کند.

این اثرِ برگزیدۀ نهمین دورۀ جایزۀ داستان انقلاب اسلامی، به‌خوبی و با بهره‌گیری از شناخت نویسنده از تاریخ معاصر کشور عزیزمان، نوجوانان را با فضای حاکم بر کشور در دورۀ پهلوی اوّل آشنا می‌کند و با نقل روایات دقیق تاریخی از بی‌توجهی ظالمانۀ سلطنت ۵۴ سالۀ پهلوی بر ایران پرده‌ برمی‌دارد. پادشاهی که در اوج وجود مشکلات و نابرابری‌های فرهنگی و اجتماعی در کشورش با امید بستن به استعمار جهانی، مردمی با فرهنگی غنی و ریشه‌دار را به غرب‌زدگی و کشف حجاب سوق داد و دست‌نشاندگانش را در شهرها و روستاهای مختلف به کشیدن چادر و روسری از سر زنان نجیب کشورش واداشت.

اهدای جوایز مسابقه پیامکی «حماسه خرمشهر» در جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع)

در مراسم جشن میلاد امام حسن مجتبی (ع) که در مسجد محمد رسول‌الله (ص) شهر اسدیه برگزار شد، جوایز مسابقه پیامکی «حماسه خرمشهر» اهدا شد. این مسابقه پیش‌ازاین به مناسبت گرامیداشت سوم خرداد در شهر اسدیه برگزارشده بود.

نمایشگاه کتاب «یادها» در کتابخانه استاد احمدی بیرجندی

هم‌زمان با سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) و  قیام خونین ۱۵ خرداد نمایشگاه کتابی با عنوان «یادها» از منابع موجود در کتابخانه استاد احمدی در معرض دید مراجعان قرار گرفت. «قیام ۱۵ خرداد»، «دلیل آفتاب»، «شاخص‌های راه امام (ره)»، «دولت دین»، «جلوه‌های معلمی امام خمینی (ره)» برخی از آثار ارائه‌شده در این نمایشگاه بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: