کد خبر: 35017
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 24 خرداد 1397 - 12:23

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

پارک سلامت روان شیراز در استان فارس صاحب کتابخانه می‌شود

منبع : لیزنا
با محوریت توسعه و ترویج کتابخوانی و ایجاد کتابخانه مشارکتی، تفاهم نامه همکاری میان اداره کل کتابخانه های عمومی فارس و پارک سلامت روان شیراز منعقد شد.
پارک سلامت روان شیراز در استان فارس صاحب کتابخانه می‌شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس، روح الله منوچهری با بیان اینکه این تفاهم نامه با هدف استفاده بیماران و مددجویان از خدمات کتابخانه ای و انجام خدمات درمانی با استفاده از کتاب و کتابخوانی صورت گرفته است، گفت: برگزاری برنامه‌های مشترک آموزشی و تربیتی، برپایی نمایشگاه‌ها، اجرای فعالیت‌های مشترک علمی و فرهنگی شامل مسابقات کتاب‌خوانی، کارگاه‌های آموزشی وغیره و بهره‌گیری از امکانات سخت افزاری و ظرفیت‌های اطلاع‌رسانی هر دو سازمان از تعهدات مشترک در این تفاهم نامه خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس با تصریح اینکه بر اساس این معاهده، پارک سلامت روان شیراز صاحب کتابخانه مشارکتی خواهد شد، افزود: اداره کل کتابخانه های عمومی فارس نیز در زمینه های اهدای منابع به این کتابخانه،  آموزش و مشاوره به کتابداران کتابخانه پارک سلامت روان، فراهم‌ساختن امکان برگزاری برنامه‌های فرهنگی، ترویجی و تبلیغی در زمینه کتابخوانی و نهضت مطالعه مفید و ارائه مشاوره های لازم برای احداث کتابخانه عمومی به این مجتمع همکاری های لازم را دارد.

وی افزود: فراهم‌آوری امکان سخت‌افزاری و نرم افزاری، کمک گرفتن از مددجویان و بیماران برای انجام خدمات مختلف فرهنگی و کتابخانه‌ای مانند تولید کتاب صوتی برای نابینایان و ایجاد شرایط اولیه راه اندازی کتابخانه مشارکتی و همکاری با مجموعه کتابخانه های عمومی در این خصوص، نیز از تعهدات پارک سلامت روان در این تفاهم نامه دو ساله خواهد بود.

گفتنی است پارک سلامت روان شیراز مؤسسه ای است که با تکیه به روان شناسی سلامت در طرحی جامع به اقشاری همچون معلولان ذهنی، بیماران اعصاب و روان، معتادین، متجاهرین، بی سرپرستان و ... ارائه خدمات می دهد؛ همچنین بخشی از این پروژه، به ایجاد پیاده راه سلامت شیراز ویژه عموم، با نگاه به نقش گیاهان درمانی و مقوله های فرهنگی همچون کتابخوانی اختصاص خواهد یافت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: