کد خبر: 35030
تاریخ انتشار: یکشنبه, 27 خرداد 1397 - 10:16

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان سمنان برگزار شد

منبع : لیزنا
نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در سالجاری باحضور سعید ناجی معاون سیاسی امنیتی و فرهنگی استانداری سمنان و اعضای انجمن درراستای برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی برگزار شد.
نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان سمنان برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، در این جلسه معاون سیاسی امنیتی و فرهنگی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه برگزاری این جشنواره   گامی در جهت شناخت ائمه معصومین (ع) به ویژه امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) و ترویج فرهنگ مطالعه است  بیان داشت: باید برای هرچه باشکوه تر برگزارشدن این جشنواره در استان سمنان تلاش شود.

سعید ناجی با اشاره به این مطلب که تلاش برای افزایش آگاهی مردم در جامعه ضروری است افزود: با افزایش دانش و اطلاعات بسیاری از معضلات جامعه برطرف می شود.

وی با تاکید براینکه کتاب اسباب انتقال اندیشه است اظهار داشت:باید برای ترویج فرهنگ مطالعه در جامعه تلاش شود.

 معاون سیاسی امنیتی و فرهنگی استانداری سمنان با اشاره به این مطلب که انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی شهرستان در این استان فعال هستند خواستار تدوین و تصویب برنامه‌های متمرکز در جلسه انجمن‌ کتابخانه‌های عمومی استان سمنان شد.

ناجی افزود: باید برنامه‌های هدفمندی که در جلسه انجمن استانی تصویب می شود برای اجرا به  انجمن شهرستانها ابلاغ شود.

وی با تاکید براینکه فعالیت‌ها باید متکی بر اطلاعات و آمار باشد گفت: این مهم مبنای حرکت بعدی برای دیگر فعالیت‌ها می شود چرا که برنامه‌های اجرا شده زمانی موثر است که دارای خروجی باشد.

جشنواره کتابخوانی رضوی  یک رویداد عظیم فرهنگی است

در ادامه  مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان نیز، ضمن بیان اینکه جشنواره کتابخوانی رضوی یک رویداد عظیم فرهنگی است اظهار داشت: این اداره‌کل آمادگی لازم را برای همکاری با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان جهت همکاری خواهد داشت.

امیر بینایی با اشاره به این مطلب که سال گذشته اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با همکاری اداره‌کل  امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان همایش نویسندگان،مولفان و فعالان فرهنگ مکتوب را برگزار کرد گفت: برگزاری چنین همایش هایی بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان  افزود: برگزاری این نشست‌ها در ترویج فرهنگ مطاعه بسیار تاثیر گذار است.

۳۰هزارو ۷۵۸نفر از استان سمنان سال گذشته در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند

 در ادامه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان نیز، با بیان اینکه   ۳۰هزارو ۷۵۸نفر از استان سمنان سال گذشته در بخش آنلاین، مکتوب، نقاشی و خانوادگی جشنواره  شرکت کردند افزود:  ۳هزارو ۹۹۶نفر از شهرستان شاهرود،یک هزارو ۹۹۴نفر از شهرستان دامغان، دوهزارو ۶۳۰نفر از شهرستان گرمسار، دوهزارو ۱۴نفر از شهرستان میامی،دوهزارو ۹۶۷نفر از شهرستان مهدیشهر، ۱۴هزارو ۳۶۸نفر از شهرستان سمنان، یک هزارو ۱۸۵نفر از شهرستان آرادان و یک هزارو ۶۰۴نفر از شهرستان سمنان شرکت کردند.

نورعلی غلامحسین نیا سماکوش با تاکید براینکه  ترویج فرهنگ مطالعه و برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی به یک عزم همگانی نیاز دارد از مسئولان استان سمنان خواستار همکاری برای هرچه با شکوه تر برگزار شدن این جشنواره شد.

وی با اشاره به این مطلب که نشست‌های کتاب‌خوان در استان سمنان به صورت مستمر برگزار می شود خواستار برگزاری نشست کتاب‌خوان ویژه مدیران دستگاههای اجرایی استان سمنان شد.

سماکوش گزارشی از فعالیت‌های انجمن کتابخانه‌های عمومی استان سمنان را ارائه کرد.

در خاتمه اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در خصوص هرچه با شکوه تربرگزار شدن  هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی و توسعه کتاب و کتابخوانی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: