کد خبر: 35038
تاریخ انتشار: یکشنبه, 27 خرداد 1397 - 10:45

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان دالاهو در استان کرمانشاه

منبع : لیزنا
اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان دالاهو در سال جاری با حضور حیدری سرپرست فرمانداری شهرستان دالاهو، حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه و سایر اعضای انجمن در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
برگزاری اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان دالاهو در استان کرمانشاه

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه، اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان دالاهو در سال جاری با حضور معصومه حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه، جهانبخش حیدری سرپرست فرمانداری شهرستان دالاهو و سایر اعضای انجمن در روز دوشنبه ۲۱ خرداد ماه ۹۷ در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

جهانبخش حیدری سرپرست فرمانداری شهرستان دالاهو ضمن خیر مقدم به مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و سایر حاضرین در جلسه خاطر نشان کرد: یک جامعه آگاه از وجود انسان‌های آگاه تشکیل می شود، اگر در یک جامعه همه تلاشگر و آگاه باشند موجب می شود آن جامعه پویا باشد و در مسائل مختلف برنامه‌های متنوع در یک فضای رقابتی سالم بوجود می آید که موجب پیشرفت آن جامعه خواهد شد.

حیدری کتاب و کتابخوانی را مهم ترین امر در بالا بردن آگاهی و فرهنگ جامعه دانست و گفت: توجه به کتابخانه‌های عمومی و کتابخوانی در ارتقای سطح آگاهی جامعه اثر مستقیم دارد، با وجود فضای مجازی و فناوری‌های جدید، نیاز است مسئولان و متولیان امر در بیش از پیش تلاش گنند تا جایگاه اصلی و ویژه کتاب هنوز در جامعه حفظ شود چرا که افزایش میزان مطالعه و کتابخوانی در بین اقشار مختلف جامعه باعث ارتقای آن خواهد شد.

سرپرست فرمانداری دالاهو از توجه ویژه این فرمانداری به کتابخانه‌های عمومی تاکید کرد و عنوان کرد: فرهنگ سازی برای مطالعه و دستیابی به دانش باید مورد نظر مسئولان و دست اندرکاران عرصه فرهنگ باشد و این امر جز با همراهی و همکاری ارگان‌ها و ادارات میسر نخواهد شد، فرمانداری هم تلاش می کند بیش از پیش به این امر توجه داشته باشد و حامی کتابخانه‌های عمومی باشد.

در ادامه مدیرکل کتابخانه‌های استان کرمانشاه با اشاره به اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی همراه با آگاهی بوده است گفت: ارتقای سطح فرهنگ و مطالعه در جامعه کاری پیچیده و زمانبر است و لازم است همه از آن حمایت کنند تا بتوانیم با برنامه ریزی درست و هدفمند به این مهم دست یابیم، نیاز است با توجه ویژه فرماندار در بحث تخصیص اعتبار سال ۹۷ این بخش مهم و مظلوم فرهنگی را در نظر داشته باشند.

وی گفت: وضعیت کتابخانه‌های عمومی شهرستان دالاهو از نظر فضا، عضو و منابع در جایگاه خوبی در استان قرار داردکه نشان از دارا بودن مردمی کتاب خوان و فرهنگ دوست است.

خونسار در ادامه گفت: در کتابخانه‌های عمومی خدمات و برنامه‌های متنوع و ویژه ای با هدف جذب مخاطبین بیشتر به سمت کتابخانه‌های عمومی توسط کتابداران برگزار میشود، که مهمترین آن طرح کتابخانه گردی در ۱۷ اسفند سالروز تاسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بود که در این روز مدیران استانی و شهرستانی و عموم مردم با حضور در کتابخانه‌های عمومی ضمن بازدید از بخش‌های مختلف آن از نزدیک با فعالیت‌های این نهاد فرهنگی آشنا شدند و همچنین به صورت رایگان به عضویت کتابخانه‌های عمومی استان در آمدند.

مهدی پور رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان دالاهو هم گفت: تعداد ۴ باب کتابخانه با ۳ هزارو ۳۷ عضو در شهر و روستاها فعال هستند و بیش از ۴۳ هزار و پانصد جلد کتاب در این کتابخانه‌ها وجود دارد، ۱۴ جلسه انجمن در سطح شهرستان در سال ۹۶ برگزار شده است.

وی در ادامه گفت: در شهرستان دالاهو به ازای هر ۱۰۰ نفر ۸.۴۴ نفر عضو کتابخانه و ۳.۳۶ متر مربع فضا و ۱.۴۷ منبع در کتابخانه‌های عمومی وجود دارد.

در ادامه هریک از حاضران در جلسه در راستای ترویج و ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین بررسی مسائل و مشکلات کتابخانه‌های عمومی، نظرات و پیشنهادهای خود را در زمینه کتاب و کتابخوانی ارائه کردند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: