بررسی مشکلات کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنقر و کلیایی استان کرمانشاه

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه، اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنقر و کلیایی با حضور معصومه حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه، محمد ناصر معصومی زاده فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی و سایر اعضای انجمن در ۱۹ خرداد ماه ۹۷ در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

فرماندار سنقر و کلیایی با اشاره به نقش مهم و اثرگذار کتاب و کتابخوانی گفت: می بایست با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی جوانان و نوجوانان شهر را به سمت کتابخانه‌های عمومی بکشانیم.

فرماندار سنقر و کلیایی در این جلسه تشکیل کمیته ای متشکل از نماینده فرماندار و ادارات کتابخانه‌های عمومی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دانشگاه، تبلیغات و ارشاد اسلامی و کمیسیون بانوان در خصوص هماهنگی و برنامه ریزی برای برگزاری همایش کتابخوانی در هفته کتاب و کتابخوانی و سایر مناسبت‌ها با هدف ترویج کتاب و کتابخوانی را مورد تاکید قرارداد.

محمد ناصر معصومی زاده همچنین اطلاع رسانی معرفی ظرفیت‌های کتابخانه‌های سطح شهرستان و ترویج مطالعه را ضروری دانست و گفت: شهرداری باید از ظرفیت‌های خود در این زمینه کمک کند، در کتابخانه‌های عمومی نیز لازم است با توجه به سلایق، نظرات و پیشنهادات مراجعین خدمات و منابع خود را بروزرسانی کنند.

خسروی مسئول کتابخانه‌های عمومی سنقروکلیایی هم گفت: تعداد ۹ باب کتابخانه با ۷ هزارو ۷۰۰ عضو در شهر و روستاها فعال هستند و ۸۱ هزار جلد کتاب در این کتابخانه‌ها وجود دارد.

آسیب شناسی در روستاها توسط کتابخانه و ارشاد اسلامی در خصوص راه اندازی کانون‌های فرهنگی و کتابخانه در روستاها، نصب تابلو راهنمایی به سمت کتابخانه در سطح شهر توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر، معرفی ساختمان مناسب جهت کتابخانه در روستاهای فارسینج و سهنله توسط بخشدار مرکزی و تجهیز آنها توسط کتابخانه، احداث ایستگاه کتابخوانی در محل فرمانداری و شهرداری و واریز نیم درصد درآمد شهرداری به حساب کتابخانه ازمهمترین موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرارگرفت.