کد خبر: 35053
تاریخ انتشار: دوشنبه, 28 خرداد 1397 - 08:30

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی مازندران با حضور استاندار برگزار شد

منبع : لیزنا
آرزو ولی پور در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان، از اجرای برنامه‌های متنوع با هدف ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه خبر داد.
جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی مازندران با حضور استاندار برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی مازندران، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی مازندران با حضور استاندار برگزار شد.

 آرزو ولی پور در این جلسه از آغاز همکاری ۲۵ دستگاه اجرایی با اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان به‌منظور اجرای برنامه‌های کتاب‌خوانی خبر داد و خواستار پیگیری برای تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی استان شد. وی گفت: عملکرد استان در حوزه کارکردی، اعتباری و عمرانی چشمگیر است و امسال با شعار نشاط اجتماعی در کتابخانه‌های عمومی، برنامه‌های مختلفی را اجرا خواهیم کرد. در فصل بهار سال جاری، با اجرای برنامه‌هایی مانند پویش نهج‌البلاغه خوانی، جشنواره کتابخانه‌های منتظر، پویش عیدی کتاب، طرح «۱۱۴ سوره، ۱۱۴ کتابخانه» طرح «کریمانه بخوانیم» و «مطالعه با طعم بهار»، سعی کردیم بهار کتاب‌خوانی را با ایجاد شور و نشاطی ویژه رقم بزنیم.

‏مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران بیان داشت: جشنواره کتابخانه‌های منتظر با هدف ترویج گفتمان مهدویت برای نوجوانان و ‏جوانان و زنان خانه‌دار برگزار شد و طرح مطالعه با طعم بهار، سال گذشته اجرا شد که با استقبال روستاییان، امسال نیز ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به‌عنوان بزرگ‌ترین جشنواره کتابخوانی مکتوب و ‏دیجیتال برای گروه‌های مختلف سنی در ۷ عنوان برگزار می‌شود، تصریح کرد: سال گذشته ۵۴ هزار نفر از استان در این جشنواره شرکت کردند. امید است دستگاه‌ها به‌طور ویژه حمایت کنند ‏ تا این جشنواره با عنایت امام هشتم نقش ماندگاری در ترویج فرهنگ کتابخوانی داشته باشد.

ولی پور با اشاره به نبود کتابخانه مستقل ویژه روشندلان، گفت: کتابخانه روشندلان در ساری، قائم‌شهر، بهشهر و چالوس وجود دارد که از امکانات آن‌ها، روشندلان شهرستان‌های مجاور هم ‏استفاده می‌کنند. در سال گذشته ۶۰ میلیون تومان برای تجهیز این کتابخانه‌ها هزینه شد و اکنون برای تأمین ‏کتاب‌های گویا و بریل به حمایت‌های بیشتر نیاز داریم.

محمد اسلامی، استاندار مازندران در ادامه این جلسه اظهار داشت: باید با سیاست هایی موثر ارج و منزلت کتاب و کتابخوانی در جامعه تقویت شود. انس با کتاب، توان مصون سازی جامعه را در برابر آسیب ها رشد می دهد و غنی سازی فرهنگی در برابر تهاجم فرهنگی ‏اتفاق می افتد.‏ شایسته است کتاب و کتابخوانی را به عنوان یک تکلیف دینی، فراگیر کرده و این مسئولیت اجتماعی را برای همگان به خوبی ‏بیان کنیم.‏

وی ضمن تقدیر از  فعالیت های اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، تلاش مدیرکل این دستگاه را مومنانه و خلاقانه دانست و تمامی دستگاه ها را به همکاری موثر با نهاد کتابخانه ها فراخواند.

اسلامی بر تعیین تکلیف پروژه های نیمه تمام کتابخانه های استان در سال ۹۷ با استفاده از ظرفیت خیرین و بخش خصوصی تأکید کرد.

گفتنی است در این نشست در خصوص اتمام پروژه کتابخانه مرکزی ساری، پروژه کتابخانه مرکزی برادران لر در نوشهر، اجرای بهتر طرح مطالعه با طعم تابستان، برگزاری مؤثر جشنواره کتابخوانی رضوی و تجهیز بخش‌های نابینایان کتابخانه‌های استان، تصمیمات مهمی اتخاذ شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: