کد خبر: 35054
تاریخ انتشار: دوشنبه, 28 خرداد 1397 - 08:32

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری هفتمین برنامه یکشنبه ها با کتاب با محوریت اوقات فراغت در استان البرز

منبع : لیزنا
با حضور اعضا کتابخانه نشست کتاب خوان در یکشنبه ها با کتاب فرهنگسرای غدیر ماهدشت برگزار شد.
برگزاری هفتمین برنامه یکشنبه ها با کتاب با محوریت اوقات فراغت در استان البرز

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز؛  نشست کتابخوان در یکشنبه ها با کتاب فرهنگسرای غدیر ماهدشت با حضور مسئولین  فرهنگی شهر، رویا عظیمی رییس دبیرخانه انجمن کتابخانه های عمومی ماهدشت و اعضای برگزیده خردسال کتابخانه های ماهدشت برگزار شد.

عظیمی با اشاره به در پیش بودن فصل تابستان و اهمیت مسأله اوقات فراغت گفت: پر کردن اوقات فراغت نوجوان و جوان که این روزها با تعطیلی کلاس های درس، تابستان گرم را در فضاهای خارج از محل تحصیل خود سپری می کنند، از جمله دل‌مشغولی های مسئولان فرهنگی است.

وی افزود: در این زمینه تدابیر مختلفی باید در نظر داشت.   با توجه به نزدیک شدن فصل تابستان و تعطیلی مدارس کتابخانه‌های عمومی با داشتن ویژگی های خاص تربیتی و ایجاد آرامش روانی مناسب ترین مکان برای غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در فصل تابستان است.

عظیمی تصریح کرد: عادت به مطالعه باید در وجود هر کس نهادینه شود، در غیر این صورت تنها به مطالعه می توان به شکل یک گذران وقت نگاه کرد. در اینجا چند پیشنهاد به ما کمک می کند تا نه تنها پس از مدتی کوتاه کتابخوانی حرفه ای شویم، بلکه مطالعه تبدیل به یکی از مفرح ترین سرگرمی های ما شود.

رییس دبیرخانه انجمن کتابخانه های عمومی ماهدشت گفت: در این نشست تنوع فعالیت و برنامه های کتابخانه های عمومی  تشریح شد و حاضرین پیشنهادت و نقد هایی را با هدف برگزاری هرچه بهتر  برنامه های کتابخانه های عمومی در تابستان ارائه دادند.

عظیمی در پایان افزود: در این مراسم با معرفی ۴ کتاب توسط ۴تن از اعضای فعال کتابخانه های ماهدشت؛ نشست کتاب خوان برگزار شد و جوازی به رسم یاد بود با آنها تقدیم گردید.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: