کد خبر: 35061
تاریخ انتشار: دوشنبه, 28 خرداد 1397 - 10:25

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دعوت مردم استان خراسان شمالی به شرکت در هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی

منبع : لیزنا
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی ضمن دعوت مردم استان به شرکت در هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی، مطالعه زندگی ائمه معصومین(ع) را بهترین الگو برای انسان‌هاعنوان کرد و آن را مطالعه‌ای مفید و سودمند دانست.
دعوت مردم استان خراسان شمالی به شرکت در هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی، محمود ثمینی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان شمالی و فرماندار شهرستان بجنورد در دیدار با  علی‌محمد جهانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان با  تأکید به حضور مردم  باب الرضا(ع) در هشتمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: برگزاری این جشنواره ملی زندگی مردم را منور به سیره رضوی کرده و فرهنگ کتابخوانی را در کشور گسترش می‌دهد.

 ثمینی بیان کرد: یکی از بهترین راه‌های مبارزه با تهاجم‌ فرهنگی، ترویج فرهنگ کتابخوانی به‌خصوص کتابخوانی در مورد سبک و سیره انبیاء الهی است که  اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان  با برگزاری مطلوب و کسب رتبه مناسب در دو دوره گذشته این جشنواره، در این زمینه بسیار موفق عمل کرده و امید است که در هشتمین دوره نیز این توفیق نصیب و حضور هم استانی‌های ما پررنگ تر شود.

وی افزود: برنامه‌های فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی به‌ویژه کتاب‌ها و منابع غنی اسلامی  زمینه‌ساز اعتلای سطح مطالعه، آگاهی مذهبی و سیاسی مردم هستند و برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی و دیگر جشنواره‌هایی با موضوع مطالعه و آشنایی با سبک زندگی ائمه (ع) در توسعه و گسترش فرهنگ کتابخوانی و ترویج سیره ائمه معصومین (ع)  نقشی کلیدی دارد.

فرماندار شهرستان بجنورد  با اشاره به اینکه گسترش کتابخوانی به‌ویژه مطالعه سیره مرتبط با ائمه (ع)، اعتلای فرهنگ و درنهایت توسعه یک جامعه را به دنبال دارد، تصریح کرد: ارزش‌های والای فرهنگ اسلامی  برای گروه‌های سنی هدف این جشنواره با مطالعه منابع مسابقه و تصویرگری با ذهن پاک و معصوم کودکانه  تجلی پیدا می کند.

علی‌محمد جهانی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این دیدار با تأکید بر میزان مطالعه و کتابخوانی به عنوان یکی از شاخصه‌های فرهنگی و پیشرفت جامعه، بیان داشت: «دین، فرهنگ و تاریخ ما انس و الفتی دیرینه و همیشگی با کتاب و کتابخوانی دارد و شاخصه آن بزرگان و دانشمندان تاریخی کشورمان است.

جهانی عنوان کرد: بهترین راه توسعه یک جامعه ایجاد کتابخانه‌ها و گسترش  فرهنگ کتابخوانی  است و برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در کشور غنیمتی بسیار باارزش در راه زنده نگه‌داشتن سیره ائمه معصومین (ع) و  به ثمر نشستن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی است.

وی در پایان از معاون استاندار و فرماندار شهرستان بجنورد  خواستار  بیان اهمیت و نقش فرهنگی جشنواره کتابخوانی رضوی و حضور کارکنان و کارمندان دستگاه‌های اجرایی  به همراه خانواده  در جلسات رسمی استان شد و از حماسه آفرینی مردم استان با حضور چشمگیر خود در دو دوره گذشته این جشنواره قدردانی کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: