کد خبر: 35078
تاریخ انتشار: دوشنبه, 28 خرداد 1397 - 12:29

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

لزوم پیگیری مستمر وضعیت کتابخانه‌های استان یزد توسط فرمانداران شهرستان‌ها

منبع : لیزنا
استاندار یزد در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان بر لزوم پیگیری مستمر وضعیت کتابخانه‌های استان یزد توسط فرمانداران شهرستان‌ها تأکید کرد.
لزوم پیگیری مستمر وضعیت کتابخانه‌های استان یزد توسط فرمانداران شهرستان‌ها

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان یزد با حضور استاندار، معاون سیاسی امنیتی استاندار، فرمانداران، شهرداران و جمعی از مدیران ۲۳ خرداد در تالار کوثر استانداری برگزار شد.

محمود زمانی قمی، استاندار یزد در این نشست اظهار داشت: برقراری ارتباط مطلوب با صاحبان اندیشه کمک شایسته‌ای به موفقیت مدیران در حوزه مدیریتی آن‌ها می‌کند. بنابراین لازم است گفت‌وگو با مراجعه‌کنندگان، کتابداران و فعالان عرصه قلم و اندیشه در دستور کار فرمانداران و مدیران قرار گیرد.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی استان با بیان اینکه مطالعه کتاب و ورود به این عرصه، دانش و مهارت زیادی به مدیران می‌دهد، افزود: در این مسیر با برقراری ارتباط با دنیای گذشتگان، شرایط پیش رو به نحو بهتری مشاهده و آینده مناسبی ترسیم می‌شود.

زمانی قمی اقدامات و برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی را فعالیتی زیرساختی دانست و بر لزوم تشکیل مستمر نشست‌های انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها تأکید کرد.

استاندار یزد با بیان اینکه در حوزه کتابخانه‌های عمومی همچون بخش آموزش‌وپرورش کمتر به مهارت‌آموزی به مخاطب توجه شده است، گفت: نظام‌های آموزشی و تربیتی در کشورهای پیشرفته اساساً مهارت‌محور هستند و این امر در کشور ما نیز باید در بخش آموزش و همچنین کتابخانه‌های عمومی موردتوجه قرار گیرد.

وی در پایان سخنان خود از فرمانداران و شهرداران سراسر استان خواست حمایت و همکاری ویژه‌ای با کتابخانه‌های عمومی داشته باشند.

رقیه دوست فاطمی‌ها، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در ابتدای این جلسه گزارشی از فعالیت‌های ۳ ساله اداره متبوع خود ارائه کرد و گفت: استان یزد در ۵ شاخص عضویت، امانت کتاب، تعداد کتابخانه، مساحت کتابخانه‌ای و تعداد کتاب، جایگاه نخست کشور را دارد.

وی همچنین تعیین تکلیف کتابخانه مرکزی یزد، تعیین وضعیت کتابخانه‌های موقوفه استان، پرداخت بدهی‌های نیم‌درصد شهرداری‌ها، تصمیم‌گیری برای تابلوهای راهنمای شهری کتابخانه‌ها و بررسی وضعیت کتابخانه‌های فرسوده استان در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان را خواستار شد.

مهدی جمالی‌نژاد، شهردار یزد نیز در ادامه این نشست به ارائه توضیحاتی پیرامون پیگیری وضعیت کتابخانه مرکزی یزد پرداخت. وی در خصوص حذف تابلوهای راهنمای شهری کتابخانه‌ها گفت: با توجه به نابسامانی وضعیت تابلوها در شهر یزد، مقرر شد شهرداری پس از حذف تابلوهای مختلف و متفرقه در سطح شهر، با الگویی واحد و متحدالشکل و به‌صورت مجتمع، تابلوهای نهادها و مراکز فرهنگی، آموزشی را به شکلی منظم و زیبا در مناطق مختلف شهری نصب کند.

در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان یزد در سال جاری، مواردی به تصویب اعضا رسید. در این جلسه مقرر شد با تشکیل کارگروهی به ریاست معاون عمرانی استاندار یزد، مباحثی همچون ساخت و اتمام پروژه کتابخانه‌های شهید بابایی زارچ و چاهک خاتم، تعیین تکلیف وضعیت کتابخانه‌ها فرسوده استان، تعیین تکلیف اختصاص زمین به پروژه‌های خیرساز کتابخانه‌ای از سوی سازمان راه و شهرسازی استان و پیگیری افزایش بودجه تملک دارایی کتابخانه‌ها شهرستان‌ها، موردبررسی قرار گیرد.

همکاری فرمانداران شهرستان‌ها برای حضور حداکثری مردم و کارکنان ادارات در هشتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی، برگزاری اختتامیه این جشنواره با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد، صداوسیما و کانون پرورش فکری استان در شهریورماه ۹۷، برگزاری نشست‌های تخصصی کتاب‌خوان «شهر جهانی یزد» و «آب» با همکاری سازمان‌های مرتبط در این حوزه‌ها و پرداخت کامل سهم نیم‌درصد شهرداری‌ها در سال ۹۷ و تسویه بدهی‌های سال‌های گذشته با مساعدت شهرداران سراسر استان، از دیگر مصوبات مهم این جلسه بود.

همچنین در حاشیه این جلسه، از طرح پوستر و کتاب‌های هشتمین جشنواره ملی کتاب‌خوانی رضوی رونمایی شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: