تأثیر مشارکت خیرین در توسعه زیربنای فرهنگ مطالعه در سیستان و بلوچستان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی سیستان و بلوچستان، دانیال محبی استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان گفت: گسترش فرهنگ مطالعه منوط به استفاده از ظرفیت خیرین برای توسعه زیر بنا است و زیبا‌سازی فضاهای مطالعه می تواند مشوقی برای مخاطبان باشد.

محبی همچنین تبلیغات رسانه ای را در گسترش فرهنگ کتابخوانی موثر دانست و از اصحاب رسانه خواست با برنامه ریزی در این زمینه شور و هیجان جوانی را درمسیر کتابخوانی هدایت کنند.

اسفندیار زید آبادی مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل کتابخانه های عمومی استان گفت: به منظور حمایت از نویسندگان بومی در سال گذشته بیش از ۶۰ عنوان کتاب از مولفین استانی خریداری شده است.

وی تاسیس انجمن خیرین کتابخانه‌ساز و ایجاد کتابخانه‌های مشارکتی با سایر سازمان‌ها را از مهمترین اقدامات انجام گرفته در اداره کل کتابخانه های عمومی استان در سال گذشته عنوان کرد و افزود: این اداره کل آمادگی آن را دارد تا با استفاده از اماکن بلااستفاده سایر سازمان‌ها نسبت به راه‌اندازی کتابخانه های عمومی مشارکتی اقدام کند.