کد خبر: 35152
تاریخ انتشار: شنبه, 02 تیر 1397 - 11:09

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

 برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان اردبیل

منبع : لیزنا
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: جشنواره کتاب خوانی رضوی با اهداف ترویج فرهنگ کتاب خوانی در گروه های سنی کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان به صورت فراگیر در تمامی کتابخانه های عمومی استان درحال اجرا ست.
 برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان اردبیل

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، رباب عزیزخانی، اظهار کرد: این جشنواره که از مجموعه جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است برای هشتمین بار به میمنت ولادت باسعادت امام رضا(ع) به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و با محوریت مطالعه کتاب‌های معرفی شده در گروه‌های سنی مختلف برگزار می شود.

وی گفت: از ششمین دوره این جشنواره به همت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد. در سال 95 با محوریت سه کتاب در گروه سنی کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال و هفتمین جشنواره نیز در سال گذشته با معرفی 6 عنوان کتاب در همین رده سنی اجرا شد و هرسال ما شاهد استقبال بیش از پیش اقشار مختلف از این رویداد فرهنگی هستیم.  

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل تصریح کرد: در هشتمین دوره این جشنواره باجضور صاحبنظران و کارشناسان در سطح ملی 7 عنوان کتاب در بخش‌های مختلف شامل 5 عنوان با موضوع زندگی و سیره امام رضا(ع) و دو عنوان کتاب با موضوع زندگی و سیره حضرت معصومه(س) انتخاب شد.

عزیزخانی ضمن معرفی کتاب های مربوط به جشنواره رضوی در حوزه بزرگسالان و نوجوانان گفت: در گروه سنی کودکان 4 تا 11 سال، شرکت کنندگان باید نسبت به مطالعه کتاب «میهمان خراسان» و «مژده گل» اقدام کرده و نسبت به ترسیم نقاشی در برگه های ارائه شده اقدام نمایند.

وی همچنین یادآور شد: در بخش نوجوانان دو کتاب «کاش تو را می‌دیدم» و «مسافر هشتم» هر دو از آثار مژگان شیخی انتخاب شده که علاقمندان می‌توانند نسبت به تهیه و مطالعه این آثار اقدام کنند.

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اظهار کرد: در بخش جوانان و بزرگسالان نیز در گروه سنی 17 سال به بالا کتاب «مهر ولایت در آسمان ایران» نوشته آیت‌الله علی کریمی جهرمی، کتاب «ماه هشتم» اثر مهدی غلامی و کتاب «به سپیدی یک رویا» به نویسندگی فاطمه سلیمانی برای مطالعه معرفی شده تا شرکت کنندگان به سوالات مطرح شده پاسخ دهند.

عزیزخانی مهلت و نحوه ارسال پاسخنامه‌ها را برای شرکت کنندگان تا 31 تیرماه سالجاری با تحویل به یکی از کتابخانه‌های عمومی در سراسر استان اعلام کرد و گفت: داوری آثار هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از 15 مرداد ماه سالجاری  در نهاد کتابخانه های عمومی کشور آغاز می‌شود به طوری که اختتامیه این جشنواره نیز در ایام دهه کرامت با حضور افراد و خانواده‌های برگزیده در سطح ملی برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: 313 نفر از برگزیدگان بخش انفرادی و در بخش خانوادگی 8 خانواده علاوه بر دریافت لوح سپاس و تندیس هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی جوایز ویژه ای دریافت می‌کنند و در نظر داریم با جلب مشارکت خیرین و دستگاههای فرهنگی از برگزیدگان استانی نیز طی مراسمی تجلیل نمائیم .

مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اضافه کرد: شرکت کنندگان در رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان می‌توانند هر یک از منابع معرفی شده را انتخاب و به سوالات آنها پاسخ دهند که پاسخنامه ارسالی باید در یکی از قالب‌های فردی و یا خانوادگی باشد.

عزیزخانی گفت: برای کودکان نیز دو روش برای شرکت در مسابقه پیش‌بینی شده که روش اول تصویرسازی از جذاب‌ترین بخش کتاب به انتخاب کودک و روش دوم نیز ضبط و ارسال فایل ویدیوئی از معرفی کتاب‌ها همراه با خوانش جذاب‌ترین بخش‌های کتاب خواهد بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: