کد خبر: 35204
تاریخ انتشار: دوشنبه, 04 تیر 1397 - 18:53

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران و مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران و مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان پیرامون برگزاری مطلوب جشنواره رضوی دیدار و گفتگو کردند.
دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران و مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران، آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی و محمداسماعیل امامزاده مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان، پیرامون برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در محل دفتر نمایندگی آستان قدس دیدار و گفتگو کردند.

آرزو ولیپور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در این دیدار، وجود دفاتر نمایندگی آستان قدس در استان ها و استقبال پرشور مردم برای خادمیاری حضرت امام رضا(ع) را نشانه رسوخ ایمان واقعی و محبت اهل بیت(ع) در دل های مردم دانست و اظهار داشت: مطالعه کتاب های خوب با موضوع آشنایی با سیره امام رضا(ع)، برای افزایش معارف رضوی و تعمیق اعتقادات، بسیار مهم است و جشنواره کتابخوانی رضوی با همین هدف برگزار می شود.

وی افزود: مهر به امام مهربانی ها مسیر زندگی بسیاری را عوض کرده و همچون چراغ هدایت عمل کرده است و اگر این مهر و محبت با دانایی و بصیرت همراه شود، می تواند مسیر جامعه ای را به سمت هدایت و سعادت، هموار کند؛ کتابخوانی لازمه کسب دانش و آگاهی و بصیرت است که این جشنواره با کتاب هایی که برای گروه های مختلف سنی آماده کرده، این چراغ را روشن کرده است.

امامزاده نیز در این دیدار، با اشاره به لقب عالم آل محمد(ص) برای امام رضا(ع)، عالم بودن و تبحر در مباحث علمی را از ویژگی های خاص آن حضرت بر شمرد و تصریح کرد: محبّ اهل بیت(ع) باید خود را به ویژگی های شخصیتی ائمه(ع) نزدیک کند و همگان و به ویژه جوانان می توانند با کتابخوانی و مطالعه در مسیر رضایت امام رضا(ع) گام بردارند و اگر موضوع مطالعه در مورد حضرت ثامن الحجج(ع) باشد، آن کتاب به تقرّب به آن حضرت هم کمک خواهد کرد.

مدیرکل اسبق کتابخانه های عمومی مازندران که هم اکنون مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی در استان است، افزود: افراد زیادی متقاضی خادمیاری امام رضا(ع) هستند که این مسئله سبب دلگرمی می شود اما اگر این استقبال را در جشنواره کتابخوانی رضوی شاهد باشیم، دلگرمی ما افزون خواهد شد چرا که افتخار برگزاری و مشارکت در جشنواره کتابخوانی رضوی مانند افتخار خادمی امام رضاست.

در این دیدار مقرر شد شرایط برای مشارکت پرشور خادمیاران رضوی استان در جشنواره کتابخوانی رضوی فراهم شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: