کد خبر: 35536
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 20 تیر 1397 - 10:00

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

زنگ کتاب در جمع پسران منطقه پنجتن مشهد به صدا درآمد

منبع : لیزنا
کتابداران آستان قدس رضوی در هشتمین دورهمی زنگ کتاب، کتاب را به جمع 150 نفر از نوجوانان پسر در مؤسسه بیت‌المهدی منطقه پنجتن مشهد بردند.
زنگ کتاب در جمع پسران منطقه پنجتن مشهد به صدا درآمد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان‌قدس‌رضوی، جمعی از کتابداران و کارشناسان کتابخانه مرکزی آستان‌قدس‌رضوی در قالب طرح «زنگ کتاب» و به منظور ترویج فرهنگ مطالعه در میان نوجوانان، در مؤسسه قرآنی بیت‌المهدی منطقه پنجتن حاضر شدند و به معرفی و خوانش شماری از کتاب‌های برتر برای این گروه سنی پرداختند. رئیس اداره کتابخانه عمومی آستان‌قدس‌رضوی در این خصوص بیان کرد: در این جمع بیش از 150 نفر از پسران حضور داشتند که قصه‌گویی و معرفی کتاب، از برنامه‌های اجرا شده برای آنان بود.

محمد مشایخی تصریح کرد: کتاب «تن‌تن و سندباد» با موضوع تهاجم فرهنگی كه نویسنده آن؛ محمد میركیانی، حكایت تقابل دو شخصیت تن‌تن و سندباد به نمایندگی از دو فرهنگ غرب و شرق را روایت می‌کند از کتاب‌های معرفی شده در این جمع بود. وی افزود: همچنین با معرفی كتاب «موریانه» از موریس مترلینگ اطلاعات جالبی درباره زندگی، لانه، نیروی خلاقه، استعداد و معماری شگفت‌انگیز موریانه به كودكان و نوجوانان شركت كننده در این برنامه ارائه شد.

مشایخی با بیان اینکه مؤسسه قرآنی بیت‌المهدی هشت هزار کتاب با موضوعات مختلف را در اختیار دارد، گفت: تالار اینترنت، نرم‌افزار و کتابخانه دیجیتال این مؤسسه نیز با همکاری کتابخانه آستان‌قدس‌رضوی راه‌اندازی شده است. وی یادآور شد که پیش از این نیز زنگ کتاب در سه جلسه مجزا برای دختران و مادران این مؤسسه اجرا شده است.

گفتنی است، طرح زنگ كتاب با هدف ترویج فرهنگ مطالعه از ابتدای سال جاری از سوی کتابخانه مرکزی آستان‌قدس‌رضوی در مراكزی نظیر مركز توان‌یابان، مدارس و مؤسسات متقاضی برای گروه‌های مختلف سنی اجرا شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: