برگزاری برنامه‌های فرهنگی در کتابخانه‌های عمومی شهرستان سرایان خراسان جنوبی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی، کتابخانه های عمومی انسیه کامیاب و شهید علی انصاری شهرستان سرایان، نشست کتاب خوان، شاهنامه خوانی و مسابقه روزنامه دیواری برگزار کردند.

هشتمین نشست کتاب خوان کتابخانه ای شهرستان سرایان در کتابخانه انسیه کامیاب روستای دوست آباد

در این نشست کتاب های «ابوذر صحرانشین» نوشته مژگان شیخی/ ارائه توسط: حیدر مالکی، «هدیه مهربانی» نوشته معصومه ذباح/ ارائه توسط: متینه طاهری، «کی بود کی بود کلاغی بود» نوشته افسانه شعبان نژاد/ ارائه توسط: نسرین شاه مرادی، «کی بود کی بود الاغی بود» نوشته افسانه شعبان نژاد/ ارائه توسط: محبوبه چکامه، «خوشمزه ترین کلوچه» نوشته کارل اریک/ ارائه توسط: حانیه محمدی، «کی بود کی بود خرگوشی بود» نوشته افسانه شعبان نژاد/ ارائه توسط: حانیه سلمانی، «می می نی چه دوست نازنینی» نوشته ناصر کشاورز/ ارائه توسط: تارا طاهری و «می می نی پشت پرده» نوشته ناصر کشاورز/ ارائه توسط: زهرا پندش با مخاطبان به اشتراک گذاشته شد.

آماده سازی گروه شاهنامه خوانی کتابخانه شهید علی انصاری برای اجرای هفت خوان رستم

گروه شاهنامه خوانی کتابخانه شهید علی انصاری شهر آیسک که سال گذشته داستان سیاوش را در مراسم مختلف به نمایش گذاشت، همزمان با روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی در سال جاری فعالیت مجدد خود را با داستان هفت خوان رستم آغاز کرد و در حال حاضر هفته ای دو جلسه یعنی شنبه ها و چهارشنبه ها در کتابخانه به تمرین جهت اجرای این داستان می پردازد. باتوجه به علاقه ی زیاد نوجوانان به شاهنامه و استقبال گسترده ای که از برنامه شاهنامه خوانی شده است، کتابخانه شهید علی انصاری در نظر دارد با ثبت نام از علاقمندان به اجرای سایر قصه های شیرین شاهنامه نیز بپردازد.

مسابقه روزنامه دیواری با موضوع «امر به معروف و نهی از منکر» در کتابخانه شهید علی انصاری

«ملیحه حقیقی» مسئول کتابخانه شهید علی انصاری گفت: با توجه به اهمیت موضوع امر به معروف و نهی ازمنکر و از طرفی، جهت نشاط بخشی و تنوع بخشی به مسابقات کتابخوانی، کتابخانه شهید علی انصاری اقدام به برگزاری مسابقه روزنامه دیواری با موضوع امر به معروف و نهی از منکر کرد.

وی افزود: این مسابقه ویژه گروه سنی زیر ۱۷ سال بود و از جمله شرایط آن شرکت گروهی (۲ تا ۴ نفره) و استفاده از منابع کتابخانه ای در تهیه روزنامه دیواری ها بود. همچنین خلاقیت در کار و ذکر منابع از امتیازات اثر محسوب می شد.

وی با اشاره به اینکه بازه زمانی اجرای مسابقه ۷ لغایت ۱۰ تیر ماه ۱۳۹۷ بوده، گفت: طبق شیوه نامه ای که برای اجرای مسابقه تنظیم و به طرق مختلف اعلام شد، برگزیدگان این مسابقه با رأی و نظر همه افرادی که در کانال کتابخوانان شهر آیسک در پیام رسان سروش، به آدرس @ayasklib هستند، انتخاب می شوند.

وی ادامه داد: برای این منظور، تصویر روزنامه دیواری ها از روز ۱۱ تیر ماه لغایت ساعت ۱۳ روز ۱۴ تیر ماه، جهت اخذ رأی در کانال کتابخوانان آیسک پیام رسان سروش قرار گرفت.

«حقیقی» با بیان اینکه در این مسابقه ۲۰ نفر در قالب ۸ گروه شرکت کردند که در نهای ۸ اثر وارد مرحله رأی گیری شده است. اظهار داشت: به رسم یادبود به تمامی شرکت کنندگان در این مسابقه بسته فرهنگی اهدا می شود؛ اما جوایز سه اثر برتر عبارتند از: ۴۰۰ هزار ریال به همراه بسته فرهنگی برای گروه اول، ۳۰۰ هزار ریال به همراه بسته فرهنگی برای گروه دوم و ۲۰۰ هزار ریاله به همراه بسته فرهنگی برای گروه سوم.