کد خبر: 35594
تاریخ انتشار: جمعه, 22 تیر 1397 - 15:53

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با جمعی از کتابداران

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان در نشست هایی جداگانه با کتابداران بر هرچه باشکوه تر برگزار شدن جشنواره کتابخوانی رضوی در استان سمنان تاکید کرد.
دیدار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با جمعی از کتابداران

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان، نورعلی غلامحسین نیا سماکوش ضمن در نشستی با کتابداران با بیان اینکه فعالیت برای برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی یک توفیق الهی است گفت: فعالیت برای جشنواره رضوی یک کار اعتقادی است.

وی  تصریح کرد: باید برای برگزاری این جشنواره با انگیزه تر از برنامه‌های دیگر فرهنگی فعالیت کرد چرا که این جشنواره نه تنها موجب ترویج فرهنگ مطالعه بلکه موجب ترویج سیره زندگی ائمه اطهار (ع) می شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان ضمن قدر دانی از تلاش کتابداران و نقش مهم این قشر در هرچه با شکوه تر برگزار شدن جشنواره کتابخوانی رضوی اظهار داشت: کتابداران نقش مهمی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارند.

وی با تاکید براینکه باید نگاه ویژه ای به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی داشته باشیم بیان داشت: این جشنواره دارای برکات معنوی است.

سماکوش با اشاره به این مطلب که خواندن کتاب به عنوان فرهنگ در کشورهای پیشرفته است گفت: برگزاری چنین جشنواره هایی موجب شور و نشاط در جامعه می شود.

جشنواره رضوی دارای برکات معنوی است

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان میامی در بازدید مدیرکل از کتابخانه‌های عمومی این شهرستان نیز با ارائه گزارشی از فعالیت کتابداران برای هرچه با شکوه تر برگزار شدن جشنواره رضوی بیان داشت: خوشبختانه در این شهرستان با استقبال بی نظیر مسئولان و مردم برای شرکت در جشنواره مواجه هستیم.

کمال ترابیان با تاکید براینکه کتابداران این شهرستان تلاش مضاعفی برای برگزاری جشنواره دارند افزود: جشنواره رضوی دارای برکات معنوی است.

وی افزود: لذت کتابخوانی باید با برگزاری برنامه های مختلف به نسل جدید جوانان و نوجوانان منتقل شود زیرا توسعه فرهنگ مطالعه مفید موجب پویایی بیشتر جامعه می شود.

جشنواره کتابخوانی رضوی یک رویداد مهم فرهنگی محسوب می شود

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سمنان در نشست مدیرکل با کتابداران این شهرستان نیز، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های کتابداران این شهرستان افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی یک رویداد مهم فرهنگی محسوب می شود.

محمد مرادی با اشاره به این که اگر فرهنگ مطالعه کتاب در زندگی فرد وجامعه گسترش یابد ، می تواند در توسعه فرهنگی، انسانی و علمی تاثیر بسزایی داشته باشد و سطح فرهنگ جامعه را ارتقا بخشد اظهار داشت: این امر منجر به افزایش سرمایه اجتماعی ، مسئولیت پذیری اجتماعی و مشارکت اجتماعی خواهد شد.

جشنواره کتابخوانی رضوی موجب جذب مخاطبان به کتابخانه می شود

رئیس کتابخانه مرکزی استان سمنان در نشست مدیر کل با کتابداران نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های کتابداران کتابخانه مرکزی استان سمنان جهت برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی بیان داشت: برگزاری چنین جشنواره موجب جذب مخاطبان به کتابخانه‌ها می شود.

حنیفه صفری با اشاره به این که برگزاری برنامه‌های فرهنگی به عزم همگانی نیاز دارد افزود: خوشبختانه این جشنواره با استقبال مردم و مسئولان مواجه شده است.

حسن نورمحمدی رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان گرمسار و ابراهیم مونسان سرپرست اداره کتابخانه‌های‌عمومی شهرستان آرادان در نشست مدیرکل با کتابداران این دو شهرستان ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده برای هرچه با شکوه تر برگزارشدن جشنواره کتابخوانی رضوی بیان داشتند: باید از تمام ظرفیت‌ها برای برگزاری این جشنواره استفاده شود.

شایان ذکر است: کتابداران پیشنهادات و راهکارهای خود را جهت هرچه بهتر برگزارشدن جشنواره کتابخوانی رضوی ارائه دادند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: