کد خبر: 35668
تاریخ انتشار: سه شنبه, 26 تیر 1397 - 09:15

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برپايي نمایشگاه کتاب با محوریت دهه کرامت در مشهد و شهرستان‌ها

منبع : لیزنا
کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در سطح مشهد و شهرستان‌ها، با برپایی نمایشگاه‌ کتاب، نرم‌افزار و پوستر با محوریت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)، به استقبال دهه مبارک کرامت رفته‌اند.
برپايي نمایشگاه کتاب با محوریت دهه کرامت در مشهد و شهرستان‌ها

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان‌قدس‌رضوی، معاون امور کتابخانه‌های وابسته از برگزاری نمایشگاه کتاب، نرم‌افزار و بروشور در کتابخانه‌های وابسته به آستان‌قدس‌رضوی در مشهد و شهرستان‌ها با موضوع حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)، با هدف اشاعه فرهنگ کتابخوانی، آشنایی مراجعان با سیره اهل بیت علیهم‌السلام، و فضیلت‌های دهه کرامت خبر داد.

جعفر درباغ‌عنبران ابتدا به نمایشگاه کتابی با عنوان «طلوع دو خورشید» در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی واقع در حرم مطهر امام رضا(ع) اشاره کرد و و اظهار داشت: در این نمایشگاه که در محل تالار جوانان و نوجوانان دختر در طبقه منهای یک كتابخانه برپا شده است، بیش از60 جلد كتاب با موضوعات مرتبط با شخصیت و زندگانی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، معجزات، سخنان و احادیث و سبك زندگی ایشان، و غیره در معرض دید مراجعان و علاقه‌مندان به كتاب و كتاب‌خوانی قرار دارد.

وی از نمایشگاه کتابخانه‌های سطح شهر مشهد یاد کرد و افزود: در نمایشگاه کتابخانه آیت‌الله حاج شیخ مجتبی قزوینی(ره) (واقع در خیابان طبرسی) با عنوان «مهمان آسمانی» بیش از 120 عنوان منبع چاپی و دیجیتالی به نمایش گذاشته شده که از جمله آن، کاشف النقاب در ترجمه و شرح عیون اخبار الرضا(ع) اثر شیخ صدوق، پرسش‌های مردم و پاسخ‌های عالم آل محمد‌(ص) امام رضا‌(ع)، عشق هشتم، آفتاب هشتمین، هشتاد و هشت کلام از هشتمین امام، کریمه اهل بیت، و شهیده قم، است و نرم‌افزارهای فروغ ولایت (دانشنامه امام رضا علیه‌السلام)، مهر هشتم، درحریم طوس، شمس الشموس و غیره دربخش نرم‌افزاری به نمایش گذاشته شده است.

درباغ‌عنبران با بیان اینکه در کتابخانه مجتمع فرهنگی امام خمینی(ره) ویژه نوجوانان واقع در خیابان خواجه‌ربیع 23 نمایشگاهی با عنوان «سایه سار رافت» برپا شده اعلام کرد: این نمایشگاه، با بیش از 50 عنوان كتاب در چهار بخش كودكان، نوجوانان، حضرت رضا(ع) و بخش چهارم مربوط به حضرت معصومه، حضرت عبد العظیم حسنی، امام‌زاده محسن و... در سطح دانش‌آموزان دبستانی تا دبیرستانی در محل تالار بانوان کتابخانه بر پا شده که سعی شده در كنار معرفی آثار شاخص، نگاه ویژه‌ای نیز به كتاب‌هایی شود كه تا به حال كمتر به امانت رفته و به گونه‌ای ناشناخته مانده‌اند.

وی از نمایشگاه «کرامت کریمانه» در کتابخانه امام صادق(ع) واقع در خیابان دانشگاه یاد کرد و گفت: از جمله کتب این نمایشگاه، دو سفر آسمانی، ازمدینه النبی تا ایران اسلامی، زندگانی شمس الهدی حضرت علی بن موسی الرضا(علیه السلام)، امام علی بن موسی الرضا منادی توحید وامامت، زندگی وشهادت حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، و اخلاق وآداب از منظر امام رضا(ع) است.

معاون امور کتابخانه‌های وابسته به سه نمایشگاه دیگر اشاره و تصریح کرد: نمایشگاه «ماه هشتم» با بیش از 50 عنوان کتاب در کتابخانه زینبیه واقع در خیابان مطهری شمالی، نمایشگاه «اسوه‌های کرامت» با بیش از 60 نسخه کتاب و 7 لوح دیجیتال در کتابخانه آیت‌الله شیخ هاشم قزوینی (واقع در بلوار شهید رستمی، خیابان محمدآباد5 و 7) و نمایشگاه‌ «بحر کرم» در بخش بانوان كتابخانه آیت‌الله شیخ عباس تربتی (واقع در انتهای خیابان خواجه‌ربیع، خیابان شهید یوسف‌زاده) برپاست.

درباغ‌عنبران با بیان اینکه کتابخانه‌های وابسته در شهرستان‌ها نیز با برخی فعالیت‌های فرهنگی به استقبال ایام پربرکت دهه کرامت رفته‌اند، به نمایشگاه کتاب و نرم‌افزار «چشمه‌های توسل» در کتابخانه امام رضا(ع) شهرستان بیرجند و نمایشگاه کتاب و بروشور با عنوان «عالم آل محمد(ص)» در کتابخانه امام رضا(ع) بروجرد با نمایش بیش از 70 عنوان کتاب اشاره کرد.

وی افزود: کتابخانه امام رضا(ع) شهرستان تربت حیدریه نیز در قالب نمایشگاهی از کتاب و پوستر با نام «شمیم کوثر» به معرفی کتاب‌هایی همچون «فروغی از کوثر»، «فاطمه شهر قم»، «حضرت معصومه(س) فاطمه دوم»، «101 کلید طلایی در تربیت دختران موفق»، «با دختران»، «دختران چه می‌پرسند؟»، «دختران هشدارها و پندارها» و غیره پرداخته است.

درباغ‌عنبران در پایان، نمایشگاه پوستر و كتاب و نرم افزار در كتابخانه امام رضا(ع) با عنوان «مشتاق دیدار» و نمایشگاه «بانوی رشیده» در فرهنگسرای بزرگ امام خمینی(ره) شهرستان سرخس را از دیگر نمایشگاه‌هایی اعلام کرد که به مناسبت دهه کرامت برپا شده است.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: