کد خبر: 35697
تاریخ انتشار: سه شنبه, 26 تیر 1397 - 12:30

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست اداره کل کتابخانه‌های عمومی با معاونت فرهنگی وآموزشی کمیته امداد استان قم

منبع : لیزنا
با هدف مشارکت در برگزاری هشتمین جشنواره رضوی، نشست مشترکی بین اداره کل کتابخانه های عمومی با معاونت فرهنگی و آموزشی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم انجام شد.
نشست اداره کل کتابخانه‌های عمومی با معاونت فرهنگی وآموزشی کمیته امداد استان قم

به گزارش لیزنا براساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، حجت الاسلام والمسلمین حسن هرمز، معاون فرهنگی و آموزشی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم با حضور در اداره کل کتابخانه های عمومی قم آمادگی کمیته امداد را برای مشارکت در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی اعلام کرد.

هرمز بیان کرد: برنامه های فرهنگی و آموزشی کمیته در گروه های کارکنان و مددجویان و دانشجویان و دانش آموزان برگزار می شود و این گروه ها نیز به صورت پراکنده در مناطق مختلف استان قم فعالیت می کنند.

وی سپس به اهمیت کتابخوانی به ویژه با موضوع اهل بیت علیهم السلام اشاره کرد و افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی در تابستان را باید فرصتی مغتنم برای غنی سازی اوقات فراغت و ارتقا سطح تربیتی مذهبی جوانان، نوجوانان و خانواده ها بدانیم و آن را به بهترین شکل اجرا کنیم.

معاون فرهنگی و آموزشی از برنامه های اوقات فراغت ویژه بانوان و برادران در سه بخش پرجمعیت قم خبر داد و گفت: در این بخش ها برای همه گروه های سنی برنامه های متنوعی وجود دارد و مایه خرسندی است که این جشنواره به برکت آل محمد، در خانواده ها و این کانون ها اجرا شود و ما، اطلاع رسانی این جشنواره را با برنامه ریزی مناسب در زیرمجموعه های خود خواهیم داشت و ادارات و افراد تحت پوشش خود را به صورت منسجم برای شرکت در این مسابقه ملی و پراهمیت دعوت می کنیم.

هرمز در پایان گفت: نتیجه مطلوب از فعالیت های فرهنگی در بلندمدت مشخص می شود و باید بر حسب تکلیف و وظیفه تلاش فراوان در این جشنواره داشته باشیم.

وحید میرزایی، معاون اداره کل کتابخانه های عمومی اظهار داشت: هدف از برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، افزایش تقویت مبانی دینی و فرهنگی با تمسک به فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت است. وی این جشنواره را امری مهم و گسترده  در سطح ملی و بین المللی عنوان کرد و افزود: با الگوبرداری از سیره خاندان پیامبر به ویژه امام رضا (ع) و کریمه اهل بیت علیها السلام و همچنین با مطالعه این کتب ارزشمند و معرفی شده در مسابقه کتابخوانی رضوی، می توانیم به بهبود کیفیت زندگی و اعتلای جایگاه خانواده در جامعه و یادگیری مهارت های ارتباطی افراد کمک کنیم.

میرزایی عنوان کرد: این اداره کل بر مبنای احساس نیاز جامعه و همچنین توان و بضاعت خود، خدمات فرهنگی در این زمینه را برای عموم افراد بر اساس احساس مسئولیت و در راستای گسترش فرهنگ مطالعه و آموزه های دینی فراهم کرده است.

وی گفت: اجرای بهتر این جشنواره در استان قم به مشارکت مردمی و ورود همه نهادها، دستگاه ها و غیره بستگی دارد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: