کد خبر: 35706
تاریخ انتشار: سه شنبه, 26 تیر 1397 - 13:14

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

پیگیری وضعیت کتابخانه مرکزی شیراز

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس به منظور بررسی نیازهای کتابخانه ای در شهرستان شیراز با علی اکبری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی دیدار کرد.

به گزارش لیزنا براساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس، روح الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس با هدف بررسی نیازها و مشکلات کتابخانه های عمومی شهرستان شیراز، صبح روز شنبه ۲۳ تیرماه، با علی اکبری، نماینده مردم شهرستان شیراز دیدار کرد. پیگیری زمین کتابخانه مرکزی شیراز، پرداخت نیم درصد کتابخانه های عمومی شیراز، تجدید بنای کتابخانه عمومی شهید دستغیب، پیگیری کتابخانه عمومی شهر صدرا و تحویل ساختمان اداری کتابخانه های عمومی فارس از سوی شهرداری، مهم ترین نیازهایی کتابخانه های عمومی شیراز بود که در این دیدار با نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی مطرح شد.

روح الله منوچهری در این دیدار با بیان اینکه بحث کتابخانه مرکزی شیراز چند سال است که به سرانجام نرسیده است، گفت: کتابخانه مرکزی شیراز از جمله پروژه های ملی است که زمین آن هنوز مشخص نیست؛ این در حالی است که شهر شیراز به کتابخانه مرکزی نیاز دارد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس از انجام بررسی های کارشناسی برای بازسازی کتابخانه عمومی شهید دستغیب شیراز خبر داد و افزود: کتابخانه شهید دستغیب به بازسازی نیاز دارد و بازسازی آن مقرون به صرفه نیست و هزینه های این بازسازی از حد انتظار بیشتر است.

او با تصریح اینکه شهر صدرا با جمعیتی بیش از نود هزار نفر هنوز  کتابخانه عمومی ندارد، اضافه کرد: ساخت کتابخانه شهر صدرا در حال حاضر با مشکل مواجه شده است، اما با توجه به نیاز مردم این شهر به کتابخانه در صورتی که حق بهره برداری ساختمانی به کتابخانه عمومی واگذار شود، اداره کل کتابخانه های عمومی فارس برای راه اندازی کتابخانه در این شهر اقدام خواهد کرد.

منوچهری اختصاص زمین برای کتابخانه مرکزی شیراز، تحویل ساختمان اداری این مجموعه و پرداخت به موقع سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی شیراز را نیز از جمله انتظارات مجموعه کتابخانه های عمومی از شهرداری دانست و گفت: شهرداری تاکنون در این موارد اقدامی نکرده است که با توجه به دیدگاه فرهنگی شورای شهر و شهردار شیراز انتظار داریم همکاری شهرداری با کتابخانه های عمومی بیشتر شود.

علی اکبری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه با بیان اینکه بحث کتابخانه مرکزی شیراز را از وزیر پیگیری می کنم، گفت: پیگیر اجرای مطالبات و خواسته های کتابخانه های عمومی شیراز از شهردار و شورای شهر خواهم بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: