کد خبر: 35736
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 27 تیر 1397 - 12:53

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

همسویی نهادهای فرهنگی اردکان یزد زیرنظر کارگروه فرهنگی کتاب

منبع : لیزنا
اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان با بررسی راهکارهای ارتقای فرهنگ کتابخوانی در جامعه‌، بر لزوم همکاری ارگان‌ها زیرنظر مجموعه‌ای با عنوان «کارگروه فرهنگی کتاب» تأکید کردند.
همسویی نهادهای فرهنگی اردکان یزد زیرنظر کارگروه فرهنگی کتاب

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد، دومین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان صبح شنبه ۲۳ تیرماه به ریاست هادی مقیمی، فرماندار و رئیس انجمن و با حضور اعضا در کتابخانه حضرت ابوالفضل(ع‌) برگزار شد.

فرماندار اردکان با اشاره به همکاری دستگاه‌های مختلف در نهادینه‌سازی فرهنگ کتاب‌خوانی، ایجاد زمینه‌های لازم برای ورود کتاب به سبد کالای خانوار را ضروری دانست.

وی افزود: متأسفانه کتاب در میان نیازهای روزمره خانواده‌ها مظلوم واقع شده است و هزینه‌ای که مردم برای کتاب در طول سال پرداخت می‌کنند به مراتب کمتر از بسیاری هزینه‌های غیرضروری است.

مقیمی بر لزوم تشکیل مجموعه‌ای با عنوان «کارگروه فرهنگی کتاب» تأکید کرد و خواستار هم‌سویی و هم‌نوایی نهادهای فرهنگی اردکان زیرنظر این کارگروه در راستای فعالیت‌های مرتبط با حوزه کتاب‌، کتابخانه‌ها و کتابخوانی شد.

حسین پایدار، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی اردکان نیز با ارائه گزارشی از مصوبات اجرا شده جلسات قبل،‌ برگزاری جلسات انجمن در کتابخانه‌های عمومی سطح شهرستان‌ را عاملی برای آشنایی هرچه بیشتر اعضای انجمن با مسائل و مشکلات کتابخانه‌ها دانست.

وی از خیران و مسئولان اردکانی خواست توجه بیشتری به کتابخانه‌های محلی داشته باشند، چراکه کتابخانه‌ها در بیشتر محلات، تنها پایگاه فرهنگی و محل رجوع علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی هستند.

اشرف تقدیری، رابط فرهنگی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردکان نیز در ادامه این جلسه به تشریح مراحل اجرایی هشتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی پرداخت و گزارشی از مشارکت مردم اردکان در دوره‌های قبلی این جشنواره ارائه داد.

وی همچنین راهکارهایی برای افزایش مشارکت مردمی و ارگان‌های شهرستان در جشنواره هشتم ارائه داد.

اختصاص استند مستقل شهری برای تبلیغ فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه ها،‌ نصب تابلوهای راهنمای شهری کتابخانه‌ها، مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش در جشنواره کتاب‌خوانی رضوی و ایجاد کارگروه فرهنگی کتاب، از جمله مصوبات این جلسه بود.

گفتنی است، شهرستان اردکان هم‌اکنون ۱۴ باب کتابخانه عمومی دارد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: